Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jösses jag älskar att få brev nu:):)  (läst 12575 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« skrivet: Januari 26, 2010, 23:44:32 »

Nu så börjar det se bra ut på alla papper..Efter att haft typ ca 940.000:- i skulder så har summan stannat nere på ca 210.000:-
Idag har jag 41000:- kvar på KFM+65.000:- på skatteverket men denna skuld kommer till 95% försvinna genom att mitt ärende ligger
å Länsrätten.Enligt min advokat vinner jag det även att det tar sin tid.Tom skattevrket vet att jag kommer få rätt för hon ag talat med säger att det är beklämmande att jag ska behöva betala för att min fd arbetsgivare inte betalat min skatt.
Så i Augusti lär KFM få min sista löneutmätning efter det så har jag endast ca 50.000:- kvar på en uppgörelse med ett inkassobolag att reda ut.Vad har jag nu vunnit??Jo jag slapp ansöka om skuldsanering pga jag visste jag skulle kunna preskibera bort minst 500.000:-
Inga inkassokrav har kommit sedan jag skrivit mig på min nya adress där jag bott de senaste 4 åren:)Smiley
Dessa resterande 50.000 ska jag betala av på 20 månader för att bli av med allt skit.
Allt börjar se kanonljust ut+att som jag skrev fasen det är tom skoj att tömma brevlådan numera.Innan ville jag inte ens tänka på det fasen vilken tur att man hittade hit för på denna sida har jag fått massa tips/Råd
Å fasen livet leker idag spelade jag för 36:- på bomben(Svenska spel)Jag fick in alla rätt resultat och vann 4094:- tjohooo
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #1 skrivet: Januari 26, 2010, 23:46:03 »

Grattis!!!  Grin
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #2 skrivet: Januari 27, 2010, 07:50:30 »

Fettnajs.

Bra att detta år innebär positiva vibbar för någon iallafall.
Bra början, bättre fortsättning.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Tore
Full Member

Antal inlägg: 144

« Svara #3 skrivet: Januari 27, 2010, 09:16:25 »

Grattis  Roll Eyes
Loggat

denna siGnatur innEhåller absolut inga subliMinala budskap!
aldrIG att Den INdivid jAg är skulle fläcka mitt
PErsoNliGA Rykte med sådana knep!
kenny555
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Januari 27, 2010, 10:22:35 »

Tack alla ja jösses detta året kommer att bli nice känner jag redan.Man känner sig levande liksom.
Håller bara på lite med Länsrätten ang en skatteskuld som inte är befogad,letar bevis på internet för fulla muggar.
Jag vet jag kommer vinna detta enligt domaren i målet.Sen med lite flyt lär alla mina skulder vara puts väck senast 2011 Juni
Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #5 skrivet: Januari 27, 2010, 16:08:28 »

Grattis! ja jag känner igen mig.....

Att som jagad smyga ut efter mörkrets inbrott med hjärtat i halsgropen till brevlådan, samtidigt så man kollar att ingen ser en.
Nu kan man glad och förväntansfull hämta posten under dygnets ljusa timma.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #6 skrivet: Januari 27, 2010, 16:23:58 »

*fniss* tänka sig Callemaja smyga som en tjuv till sin egen brevlåda... den som behöver kan få låna en tom havregrynspåse av mig, funkar utmärkt som maskering.

Men jag känner ju igen brevfobin, samma med telefonen och när det ringer på dörren oväntat.
Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #7 skrivet: Januari 27, 2010, 19:31:03 »

*fniss* tänka sig Callemaja smyga som en tjuv till sin egen brevlåda... den som behöver kan få låna en tom havregrynspåse av mig, funkar utmärkt som maskering.

Men jag känner ju igen brevfobin, samma med telefonen och när det ringer på dörren oväntat.

Jo, men det är ju så. Många känner nog igen sig.
Jag glömde telefonen och främlingar på tomten, nog hade man skräck i blicken när telefonen ringde och rörde det sig en bil i närheten av fastigheten så höll man nästan på att skita på sig.
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #8 skrivet: Januari 28, 2010, 01:57:42 »

Postlådan har aldrig varit något problem för mig eller att någon skulle smyga runt knuten. Men något som jag aldrig blir vän med så är det telefonen. Nu till saken är att jag har nog bara fått två samtal som har handlat om mina skulder. Ett var AK-finans som ringde på min frus mobil och sedan var det kfm som ringde och råde mig att begära inhibition och återvinning. Det är något med telefon som jag inte gillar så enkelt är det.  Min skräck för telefonen börja när alla ringde och gnällde om betalningarna sista året jag hade företaget. Fy fan vad man fick ljuga Grin
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #9 skrivet: Januari 28, 2010, 13:31:17 »

Postlådan har aldrig varit något problem för mig eller att någon skulle smyga runt knuten. Men något som jag aldrig blir vän med så är det telefonen. Nu till saken är att jag har nog bara fått två samtal som har handlat om mina skulder. Ett var AK-finans som ringde på min frus mobil och sedan var det kfm som ringde och råde mig att begära inhibition och återvinning. Det är något med telefon som jag inte gillar så enkelt är det.  Min skräck för telefonen börja när alla ringde och gnällde om betalningarna sista året jag hade företaget. Fy fan vad man fick ljuga Grin

Skönt att veta att det inte är bara jag som har fått telefonfobi. Trodde jag var konstig. Och vi ska inte tala om mina bekanta. Vadå inte våga svara för att det inte står ett nummer i displayen  Roll Eyes. Men det är fruktansvärt att inte veta vem det är som ringer mig. Jag svarar helt enkelt inte på dessa. Lika bra det vad jag kan förstå efter att ha läst här inne.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #10 skrivet: Januari 28, 2010, 14:39:36 »

Inte illa.... inte illa alls.. Stort grattis till dig...
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
kenny555
Hero Member

« Svara #11 skrivet: Januari 28, 2010, 21:35:53 »

Man är nog lite beng i huvvet.Fasen jag har ju inte fått inkassokrav eller räkningar.
Jag ser ärligt talat fram emot att få något att ha någon att munhuggas med ju:)Smiley
Jag vet att det 1a brev jag får så kan jag med gott samvete och till 100% hävda på preskribtion utan att blinka.
Inkassobolagen har inte en hjalmar vill jag lova.
Man går nästan som en tiger till brevlådan...Hmmm fasen inget idag heller:)Smiley
Tro mig så var det inte förut
Tack för alla grattis
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: