Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Delgiven av Unicol?  (läst 21879 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ljuramannen
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 179


« Svara #15 skrivet: Februari 02, 2010, 01:18:29 »

Den här diskussionen har jag missat...

Min familj fick en delgivning av Unicol i somras efter ett antal försök att göra en avbetalningsplan med Intrum Justitia. Vi skrev på, trodde då att ärendet skulle gå till kommunen.

Efter någon vecka kom två herrar från Eon mitt på blanka eftermiddagen och informerade att de skulle stänga av elen, vilket de också gjorde, framför ögonen på vår minderåriga dotter. Ingen kontakt från nån social där inte.

Lyckades sala ihop pengarna och betalade hos Eon, vilket innebär att jag har ett antal goda vänner jag nu är skyldig pengar ett bra tag framöver. Detta hände samma eftermiddag, efter en timme var samma killar och satte på elen igen. På nästa räkning hade man lagt på 1000:-, 500 för att stänga av och 500 för att sätta på.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #16 skrivet: Februari 02, 2010, 11:15:49 »

Soc skall informeras av i ditt fall Eon/Unicol om att elskuld finns.
Detta betyder dock inte att soc går in och betalar, utan du får själv ta kontakt med soc och försöka få hjälp.
I normala fall så skickar dock soc ut en info till gäldenären om att dom fått info om obetald elskuld, och att man är välkommen att kontakta dem.

Alltså, inget ärende skapas per automatik av soc.

När det gäller privata delgivningsföretag så förespråkar jag starkt att man ALDRIG NÅGONSIN skriver under något från dem.
Skriver jag själv under från en delgivningsman så är det ENDAST från polisens stämningsmän, vilka är de enda jag känner förtroende för.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
corner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1464



« Svara #17 skrivet: Februari 02, 2010, 11:43:00 »

Om jag var Ljuramannen och hade fått min el avstängd, hade jag bloggat om det. För att många är rädda för att det ska hända dem också, och googlar på "avstängd" + "el", "vad händer om jag inte kan betala min elräkning" och så vidare, och för att de folkvalda som eventuellt någon gång i världshistorien läser Ljuramannens blogg behöver hjälp att förstå vad det handlar om.

För det handlar ju om att inte kunna laga mat till barnen en gång. Inget man utsätter sig för bara för att man inte vill betala, utan nåt som händer när man inte kan betala.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: