Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Träff  (läst 18273 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« skrivet: December 24, 2009, 01:05:14 »

Jag har en liten fundering eftersom det inte blev något möte den här sommaren så hade jag tänkt att hyra en trevlig ställe från en idrottförening. Jag kan nog stå för den största delen av kostnaderna om bara folk kommer. Sedan kan vi ordna mat och aktiviteter tillsammans; jag vet inte hur många sängar stället har men ett 40 talet då stället minst tar 30 personer och det går att trycka in fler om det skulle behövas. allt kan ordna så jag vill inte stoppa dem som vill ha hela familjen med och det uppmuntra jag.
 
2010 ska vi träffas. Min tanke hur kostnaderna ska betalas är att jag står för större delen av hyran men är tacksam för hjälp. Dem som reser långt ska få allt fritt, Om man vill komma från Göteborg eller Malmö så kostar det lite, så jag vill att dem ska slippa övriga kostnader om dem vill komma. Har man barn och partner så är dem även välkommen.

Underhållning för barn och vuxna kan jag stå för erat bidrag är kanske lite pengar och glatt humör..Vi kan även fundera om vi ska bilda en förening men det är Callemaja som sköter

Leif
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #1 skrivet: December 24, 2009, 01:23:17 »

Ni som funderar och tänker åka tåg så kan jag hämta i Gävle eller Falun.. Så tar sig bara folk dit så ska vi greja saken
Loggat
birana
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 338


« Svara #2 skrivet: December 24, 2009, 01:41:56 »

OK birana med familj är intresserad men vart geografiskt hamnar vi ? birana BD län = alla andra ligger väldigt långt bort och ocentralt till Wink Grin
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #3 skrivet: December 24, 2009, 02:03:26 »

OK birana med familj är intresserad men vart geografiskt hamnar vi ? birana BD län = alla andra ligger väldigt långt bort och ocentralt till Wink Grin

Vad jag försöker säga är att om man inte har råd så har man inte men man är välkommen än då. Jag vill ha den här träffen så vi som kan finanser ska göra det och jag är skyldig admin detta. Alla kommer att vara välkommen. Problemet är att iden kom snabbt så jag vet inte vad hyran är idag men om man inte har råd så har man inte. Jag säger att jag ska betala om någon tycker att dem vill hjälpa mig så okay. Iden är att vi ska ha en träff.

Ingen ska känna sig skamsen för att dem inte har råd utan det viktigaste om man vill komma. Vi har olika förutsättningar att leva. Så låt mig säga så här alla är välkommen och dem som har råd bidraga precis som admin gör här... Det viktigaste för mig är att vi möts,.

Leif
Loggat
birana
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 338


« Svara #4 skrivet: December 24, 2009, 02:13:05 »

OK jag kanske missförstod men jag menade vart geografiskt skulle den ev träffen vara förklara för en norrlänning som dessutom är blond Wink  här uppe är vi van med ett lappkast på 50 mil  eller två och som snigeln så kan vi ha boendet med oss så fler ryms ...........
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #5 skrivet: December 24, 2009, 02:19:39 »

jag ska prata med kommun lite så ska vi se att dem även betala lokalen. hur som helst så är det mitt problem. Vad jag vill är att ni kommer. Jag vill gärna se ett intresse och detta måste vara seriös. Jag måste kunna räkna hur många det blir.. Jag har tänkt mig att mötet inte ska ligga så långt bak utan runt slutet av mars. Nu får alla komma med idéer. Att jag tar hant om det är inte lag utan om någon annan finner en plats som är bättre så köper vi det.

Varför jag vill gör det här är för att få en chans att  träffas och att bilda en förening. Föreningsbildningen ligger i Callemajas händer så vi få se vad han säger. Men vi har nog med smarta människor för att starta en förening enligt mig.

Leif
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #6 skrivet: December 24, 2009, 02:24:10 »

OK jag kanske missförstod men jag menade vart geografiskt skulle den ev träffen vara förklara för en norrlänning som dessutom är blond Wink  här uppe är vi van med ett lappkast på 50 mil  eller två och som snigeln så kan vi ha boendet med oss så fler ryms ...........

Därför anser jag att hofors ligger bra till mitt i skiten. Kommen med familjen. bordtennis och tevespel och mycket annat för barn går att ordna. åker man 50 mil så lägger man ut tillräckligt med pengar. Som sagt jag vill att folk ska komma. Ta med dig bullar eller annat gott du bakat. Glatt humör är vad som gäller..


Övrigt visst skulle det vara kul att träffas
Loggat
birana
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 338


« Svara #7 skrivet: December 24, 2009, 02:34:10 »

OK jag kanske missförstod men jag menade vart geografiskt skulle den ev träffen vara förklara för en norrlänning som dessutom är blond Wink  här uppe är vi van med ett lappkast på 50 mil  eller två och som snigeln så kan vi ha boendet med oss så fler ryms ...........

Därför anser jag att hofors ligger bra till mitt i skiten. Kommen med familjen. bordtennis och tevespel och mycket annat för barn går att ordna. åker man 50 mil så lägger man ut tillräckligt med pengar. Som sagt jag vill att folk ska komma. Ta med dig bullar eller annat gott du bakat. Glatt humör är vad som gäller..


Övrigt visst skulle det vara kul att träffas

Javisst det vore jättekul att träffas och 50 mil blir det drygt  Grin
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #8 skrivet: December 24, 2009, 11:29:19 »

Det skulle vara kul. Två från 08-området är intresserade.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« Svara #9 skrivet: December 24, 2009, 12:15:22 »

japp... här är minst en  ca 6 mil ifrån som kommer och självklart hjälper till med alla förberedelserna
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Sjuksköterskan
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 369


« Svara #10 skrivet: December 29, 2009, 09:41:09 »

Jag finns på framsidan av Sverige, i Göteborg. Men kommer gärna. Är intresserad att starta en förening.
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #11 skrivet: December 29, 2009, 12:06:59 »

När det gäller Föreningsfrågan så får ni vända er till Callemaja eller Admin då jag inte anser mig ha någon befogenhet i den frågan. Vad jag vill göra är att ordna en lämplig lokal. Om någon annan är har en intressant plats att vara på så är det öppet.

Leif
Loggat
Callemaja
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1110


« Svara #12 skrivet: December 31, 2009, 06:56:34 »

Jag är med på det. Kom med förslag på tid o plats så får vi se.
Loggat
corner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1464



« Svara #13 skrivet: December 31, 2009, 14:38:27 »

Om jag har pengar att åka för, kommer jag. Betalningsvilja finns, men inte betalningsförmågan  Wink
Loggat
ORIGINAL65
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 242



« Svara #14 skrivet: December 31, 2009, 15:03:58 »

Själv bor jag på västkusten några mil norr om Göteborg, men jag kommer gärna. vore jättekul..Tänk vilka goa samtal man kan få igång  Grin
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: