Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Transcom  (läst 36798 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« skrivet: December 22, 2009, 07:02:04 »

Tele2 Sverige AB
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Familjefadern
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 4


« Svara #1 skrivet: Februari 11, 2010, 21:00:46 »

Transcom är ett bolag som vi kom i kontakt med innan jul. Det var ett mycket elakt brev till vår dotter, där hon snarast skulle betala in 1500:-, annars skulle dom vidta rättsliga åtgärder. Man kunde läsa att det rörde sig om samtalsavgifter under sommaren 2008. Jag ringde upp dom och ville ha mer information. En otrevlig röst ville påskina att vår dotter får väl sköta sin telefon. Det lustiga är hon bor hemma efter sin studietid. Nåväl, hon skulle återkomma med samtalutskrifter som skulle visa hur fel jag hade. Jag bestred fakturan givetvis. Får sedan en ingivelse att ringa Tele2. Får tag på en trevlig mansperson som ville hjälpa till. Det visar sig vid kontroll att samtalsavgifter var en kostnad dom tar ut vid IP-telefoni! Vi har aldrig haft IP-telefoni, sa jag. Eftersom tel.numret aldrig använts enligt kontroll så stängdes numret av 1/12-2008!! Vi kom fram till att Transcom var ute och cyklade rejält. Han tyckte att en polisanmälan kanske var på sin plats. Ringde upp Transcom och bad att få tala med någon högre upp. Inte ens när jag framförde ordet polisanmälan reagerade dom. I början på februari kommer så ett brev till oss, där man förklarade att dotterns skuld var borttagen! Inte ens en ursäkt från dom. Inget från Tele2. Och ändå så borde båda bolagen skämmas oerhört mycket.
Loggat
Mats A
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 748



« Svara #2 skrivet: Februari 11, 2010, 21:18:21 »

Polisanmäl endå. Du kommer vinna detta. De har kränkt dig och för det kan du få skadestånd samt för ev. psykiskt lidande.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Familjefadern
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 4


« Svara #3 skrivet: Februari 11, 2010, 21:38:12 »

Även om dom via brev tagit bort fallet. Allt är ju sparat med olika namn som vi varit i kontakt med. Ska fråga dottern om hon/vi ska gå vidare.
Loggat
Mats A
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 748



« Svara #4 skrivet: Februari 11, 2010, 22:27:03 »

Tycker jag absolut. De räknar med att "gå loss" när dom drog tillbaka fodran.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
bebban
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 78


« Svara #5 skrivet: Mars 25, 2010, 16:56:02 »

Stockholms Stads Parkerings AB
Loggat
helene4
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 25


« Svara #6 skrivet: Juni 14, 2011, 22:22:37 »

Besynnerligt bolag. Har idag skrivit till dem då det damp ned ett krav på ett parabolkort! Jag har inte ägt en parabol sedan -96! Har nu begärt samtliga papper på mitt "ägandeskap" + utförlig information ang "serviceavgifter" som gjorts. Fakturan från dem var det rörigaste jag sett och jag tror inte att detta bolag är seriöst.
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #7 skrivet: Juni 15, 2011, 07:59:48 »

Fick också ett krav på paraboökort.
Skrev att jag ingen parabol hadde under den period, och kravet avskrevs direkt, som preskription.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
helene4
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 25


« Svara #8 skrivet: Juni 16, 2011, 19:51:45 »

Har idag sökt ansvarig på bolaget men ingen vill prata med mig. Ger dem en vecka att svara med fullständiga papper innan jag river "skulden" och stryker den från mina skuldsaneringspapper.
Det räcker med det jag har.
Blir så arg över att utnyttjas av bolag som vet att man är skuldsatt  Evil.
Det räcker med det man har och att behöva lägga energi på skitbolag gör mig såååå arg!
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 238



Hemsida
« Svara #9 skrivet: Juni 17, 2011, 08:54:24 »


Riv och släng aldrig någonting. Spara, spara tills du med all säkerhet vet att det är ur världen!!
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
Gadreel
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 821


Hemsida
« Svara #10 skrivet: Juli 04, 2011, 20:13:29 »

Ta med skulden till Transcom i din ansökan om skuldsanering. Om du inte får alla uppgifter så ta med de uppgifter du har. Har du fått någon skuldspecifikation från dem kan du ju skicka med den som bilaga till ansökan också.
Loggat
TUDOR
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #11 skrivet: September 12, 2018, 15:29:14 »

Collections

Early collections

In the early collections area, Transcom’s primary objectives are to resolve debt, rehabilitate customers and reduce incidence of future debt. Whenever possible, this is achieved through immediate repayment. If not, we attempt to agree on realistic repayment terms through a relationship-sensitive approach, using frequent reminders if necessary. (Källa: www.transcom.com)
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: