Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lite darrig!  (läst 9504 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hjälp
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 131


« skrivet: Augusti 20, 2009, 17:58:18 »

Nyss var det en "gubbe" här från svensk delgivning och skulle ha mig att skriva på ett brev från Allektum. Efter att jag börjat att läsa här för 1 månad sedan så har jag förstått att man inte ska skriva på ngt! Så jag sa ifrån. Han skrev vägrar på brevet. Han var mycket trevlig, sa att han inte skulle få ngn veckopeng och skrattade. Jag brukar ha svårt att säga ifrån saker så jag känner mig lite skakis. Gjorde jag rätt? Haha
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #1 skrivet: Augusti 20, 2009, 18:53:00 »

Första gången man säger "nej" till någon eller något, är det lite pirrigt. Men för varje gång växer man som en människa.
Du har gjort ett bra praktexemplar.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
hjälp
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 131


« Svara #2 skrivet: Augusti 20, 2009, 18:58:59 »

Jag känne rmig inte införsatt heller men ska man vägra skriva på alla delgivningar. Vad händer nu? Jag har fått rek från Intrums underhuggare också som jag inte hämtat ut!
Loggat
britt
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 683


« Svara #3 skrivet: Augusti 20, 2009, 22:17:33 »

Du ska inte skriva på något.
Det enda du ska skriva på är från kronofogdemyndigheten eller Tingsrätt.
alla rekommenderade brev ska du låta gå tillbaka.
Skriv inte på någonting som kommer från Inkasso.
Loggat
QuentinT
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 15


« Svara #4 skrivet: December 12, 2009, 23:52:35 »

Hej

svårt att säga...var han "riktig delgivningman" är du delgiven även om du inte skrev på. Men jag är tveksam om det är så eftersom
som du sa han kom från alektum. För att vara delgivningman måste man vara utsedd av av lag. T ex så är alla tjänstemän på kfm delgivningsmän och även en del på polisen...

Hejdå

QuentinT

Nyss var det en "gubbe" här från svensk delgivning och skulle ha mig att skriva på ett brev från Allektum. Efter att jag börjat att läsa här för 1 månad sedan så har jag förstått att man inte ska skriva på ngt! Så jag sa ifrån. Han skrev vägrar på brevet. Han var mycket trevlig, sa att han inte skulle få ngn veckopeng och skrattade. Jag brukar ha svårt att säga ifrån saker så jag känner mig lite skakis. Gjorde jag rätt? Haha
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: