Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Unicol  (läst 33651 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grymtbald von Knövelsnorre
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #15 skrivet: Mars 13, 2010, 12:07:30 »

Jag har läst lite på detta forum och det verkar som det är okej att inte betala för sin elkonsumtion(d.v.s stöld)
Är det lika ok att gå in på t.ex ICA o ta en kasse mat??

Florera en hel del navelskådande  och "det är alla andras fel att jag är fattig" attityd här.
Loggat
kenny
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 104


« Svara #16 skrivet: Mars 13, 2010, 12:26:16 »

Jag har läst lite på detta forum och det verkar som det är okej att inte betala för sin elkonsumtion(d.v.s stöld)
Är det lika ok att gå in på t.ex ICA o ta en kasse mat??

Florera en hel del navelskådande  och "det är alla andras fel att jag är fattig" attityd här.

Du måste ju vara dum på riktigt. Jag ska skratta åt dig om ditt liv kraschar och du får gå från hus och hem. Det drabbar säkert inte dig, men det har vi väl alla här sagt under en tid i våra liv, så....

Tyvärr kommer jag nog inte att införliva skrattet, eftersom även Du kommer att tas om hand om ditt liv havererar.

Ingen här tycker säkert att det är ok att stjäla, men det handlar väl snarast om att kunna ha värme i huset så länge som möjligt. Problemet är väl snarast att pengar saknas till det livsnödvändigaste, inkl. hyra, el och mat, när man lever på existensminimum.

Jag förstår ju att du arbetar i branschen på andra sidan, kanske inom Unicol, och det är lika lätt att lära denna grupp hur verkligheten ser ut, när man inte vill se. Kanske har man sig själv att skylla i vissa fall. Kanske har man det inte i andra fall. Kanske finns det något försvar för att delgivningsmän skiter i svenska lagar när man delger, kanske gör det inte det.
När man väl hamnar i obestånd finns egentligen bara två vägar därifrån, självmord eller vinst på lotto. Att skulder skulle försvinna vid överskuldsatthet är i alla fall ingen risk oavsett om man avbetalar frivilligt eller genom löneutmätning.

Jag tycker i alla fall att det är stöld när man betalat en skuld till sin helhet och man fortsatt är skyldig det dubbla. Frågan är hur många gånger skulden ska kunna drivas in, med skattebetalarnas hjälp.
Loggat
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #17 skrivet: Mars 13, 2010, 12:38:36 »

Tror det är ett troll som har hittat hit  Roll Eyes
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Nightmare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1384


« Svara #18 skrivet: Mars 13, 2010, 12:57:25 »

Jag har läst lite på detta forum och det verkar som det är okej att inte betala för sin elkonsumtion(d.v.s stöld)
Är det lika ok att gå in på t.ex ICA o ta en kasse mat??

Florera en hel del navelskådande  och "det är alla andras fel att jag är fattig" attityd här.

Kan du läsa? Nu ska du ju inte överdriva dina kunskaper, möjligtvis att du suttit och försökt tyda texterna men att läsa och förstå innehållet är en helt annan femma. Ta du och tyd fler texter så ska du se att de flesta här vill och försöker göra rätt för sig om du får en annan tolkning så tycker jag att samhället har totalt misslyckats med dig och det är mycket beklagligt.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #19 skrivet: Mars 13, 2010, 15:20:50 »

Tror det är ett troll som har hittat hit  Roll Eyes
Hehe, joo.... Grin

Men jag håller koll! Snart är Greve von Boegroeff eller vad han kallade sig ett minne blott!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #20 skrivet: Mars 13, 2010, 16:42:00 »

Men jag håller koll! Snart är Greve von Boegroeff eller vad han kallade sig ett minne blott!

Jag som trodde att det var Baron af Schleppenfiert som hade hittat hit.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Grymtbald von Knövelsnorre
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #21 skrivet: Mars 13, 2010, 17:45:07 »

Halloj
Ojsan,här var det högt i tak på kommentarerna.
Om någon anmäler motsatt åsikt mot "överskuldsatta" är man snart ett "minne blott"........



MVH Grymtbald
Loggat
corner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1464



« Svara #22 skrivet: Mars 13, 2010, 19:05:14 »

Nej, Grymtvald, men när du kommer in på forumet, skiter i att sätta dig in i det vi diskuterar och istället högtravande börjar tala om för oss att vi är dumma i huvet som inte "bara betalar", så får vi ju en ganska... "märklig" uppfattning om dig. Bästa teorin just nu är att du inte alls är seriöst intresserad av överskuldsättningsproblematiken vare sig ut ett samhällsekonomiskt eller socialt perspektiv, utan har kommit hit för att störa och/eller uppröra deltagare här, (s.k. troll) och då är det ingen som ser dig som en seriös forumdeltagare heller. Lite som om du gick in på Svampguiden.com och försökte få till en diskussion om de där små flugsvamparna av plast som satt fastmonterade på julgruppen du köpte i december...

Så mitt tips är att du håller en låg profil och försöker lära dig nåt innan du skriver egna inlägg, eller att du lämnar forumet och letar efter en annan nätgemenskap, för det du håller på med nu kommer inte att leda till något bra vare sig för din del eller för vår. Finns det inget annat som du är intresserad av? Knyppling, tillexempel? http://knyppeltanten.blogspot.com/2009/09/knyppla-baklanges.html
Loggat
Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #23 skrivet: Mars 13, 2010, 19:10:28 »

Halloj
Ojsan,här var det högt i tak på kommentarerna.
Om någon anmäler motsatt åsikt mot "överskuldsatta" är man snart ett "minne blott"........



MVH Grymtbald

Vem är du och vad har du här att göra med dina billiga och ogenomtänkta kommentarer? Du vet inte vilka du har att göra med? Det finns andra forum du kan förpassa dig till och fläska ur dig dina åsikter. Har du problem så lös dem på¨ett annat ställe.
Loggat
Mellow
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 88


« Svara #24 skrivet: Mars 14, 2010, 11:20:53 »

Dra på dig slängkappan och lägg dig i lådan,slå igen locket,och håll dig härifrån! Evil Evil Evil >:DMaken till dum människa var det länge sedan jag "träffat på".Har du inget vettigt att komma med så håll dig härifrån!
Loggat
Thomas Sakshaug
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 132



Hemsida
« Svara #25 skrivet: Mars 14, 2010, 13:36:28 »

Jag har läst lite på detta forum och det verkar som det är okej att inte betala för sin elkonsumtion(d.v.s stöld)
Är det lika ok att gå in på t.ex ICA o ta en kasse mat??

Florera en hel del navelskådande  och "det är alla andras fel att jag är fattig" attityd här.

Du måste förstå att folk har olika stort ordförråd, att känslomässigt vara i underläge leder till tvivel i tillvaron och får uttryck i detta forum.  Du måte också se en skillnad i att "stjäla Elkonsumtion" och att faktiskt "sakna förmåga att betala Elkonsumtion".  Att myndgheter och lagmän helt bortom väggarna fattar beslut som får en att baxna. 
År 2004 fick jag 3000kr av socialnämnden att köpa ved för, samtidigt drog kronofogden 2700kr.  Det är inget konstigt att folk försöker förhala preskiptioner och delgivningar när inget ljus i tunneln finns. 

KFM har ett indrivningssätt som bara resulterar i nya skulder, det hade varit annat om ordinarie räkningar/fakturor plus omkostnader kunde betalas och att du till exempel använder hela din lön till indrivning samtidigt.  På detta sätt så skulle du efter fullgjord indrivning ha en kreditvärdighet nog att kunna ta över den samlade potten betalda räkningar/Fakturor plus omkostnader som du då en tid byggt upp och slipper därmed KFM.

Nu saknas ju den funktionen och det är bara att göra det bästa i situationen indviduellt. 

Jag har skrivit ett email till ett inkasso företag om att ta över mina skulder och två lån så att jag kan minska mina månadskostnader samt slipper KFM.
Loggat

Expert förresten, vad är det?, ex vet jag vad det är, men inte pert!, folk säger "min exflamma" eller min föredetta, så vad är då en föredetta pert?  Perterna säger både det ena och det andra men negligerar det enda riktiga nämligen ditt hjärta.

Vad är en Pert?
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: