Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: If you can´t beat them, join them!  (läst 155823 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #45 skrivet: Augusti 23, 2012, 13:30:16 »

GÖR SÅ HÄR DET FUNGERAR JÄTTEBRA!!!!!!

 Grin  Tell us more.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #46 skrivet: Augusti 23, 2012, 18:33:37 »

titta längst upp på tråden och gör så det är väl någon som har hjälpt dig med ett
handlån eller uppehälle som vill ha tillbaks sin del,lägg till ränta osv.be dessa lämna in
betalnningsföreläggande (summarisk process) 300:-och så löper det på.




















Loggat
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #47 skrivet: Augusti 23, 2012, 18:48:33 »

titta längst upp på tråden och gör så det är väl någon som har hjälpt dig med ett
handlån eller uppehälle som vill ha tillbaks sin del,lägg till ränta osv.be dessa lämna in
betalnningsföreläggande (summarisk process) 300:-och så löper det på.




 Roll Eyes  Självklart!  Haha
















Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #48 skrivet: Augusti 23, 2012, 22:09:54 »

Ursäkta för att jag är så pessimistisk men det är ju ingen lösning? Det där är en genväg/nödlösning för den person som tror att denne kommer att vara skuldsatt livet ut. Jag personligen har inget behov av den lösningen. Tänker betala av mina skulder utan ränta istället Smiley


Jag tror att du har helt fel i det du skrev...
Om skulden öker betydligt hamnar du absolut i en bättre sits att göra ackord på övriga skulder, den skuld du har till mamma eller pappa kan dom säkert avskiva helt när det är dags! Wink

Ska absolut ta en funderare på detta, det tråkiga är ju att krf inte kan göra någon utmätning på lön, då jag har så otroligt låg lön... Men för att ha en bättre utgångsläge till en förhandling för ackordet så är nog detta optimalt för mig..

Nu somnar jag nöjdare idag Evil

Loggat
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #49 skrivet: Augusti 23, 2012, 22:13:28 »

Jag blev så nöjd när jag läste tråden att jag bara måste säga godnatt Wink

Jag visste detta, för ämnet har skrivits om tidigare, men inte så utförligt som beskrevs här!!!
Loggat
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #50 skrivet: Augusti 24, 2012, 14:20:08 »

Jag har funderat på detta under natten och på jobbet idag....

Jag tror faktist detta hjälper skuldtyngda personer i långa loppet om vi alla börjar använda oss av denna metod..
Inkassobolagen skulle bli galna och kräva ändringar inom detta område vilket skulle kunna resultera i att alla skulder som skickas för indrivning måste vara kontrollerade av KRF, då kan inte gamla skulder bara dyka upp och få liv igen, för att dom ska klara av det måste det nog finnas en absolut presk på alla skulder för som det nu är har dom noll-koll.........

Jag ska nog skicka en indrivning på mig själv, en rimlig summa torde vara 350.000-450.000 eller kanske 600.000.... Hur skulden har uppkommit eller om den ens är sann å riktig skiter KRF fullständigt i.....

KRF går ärenden åt skumraskbolag, då kan dom banne mig gå för mig också!!!!!!!


Loggat
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #51 skrivet: Augusti 24, 2012, 15:45:04 »

KFM ska det ju vara i förkortning. KronoFogdeMyndigheterna...
Fick tillt i kolan...
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #52 skrivet: Augusti 25, 2012, 10:59:57 »

Jag har funderat på detta under natten och på jobbet idag....

Jag tror faktist detta hjälper skuldtyngda personer i långa loppet om vi alla börjar använda oss av denna metod..
Inkassobolagen skulle bli galna och kräva ändringar inom detta område vilket skulle kunna resultera i att alla skulder som skickas för indrivning måste vara kontrollerade av KRF, då kan inte gamla skulder bara dyka upp och få liv igen, för att dom ska klara av det måste det nog finnas en absolut presk på alla skulder för som det nu är har dom noll-koll.........

Jag ska nog skicka en indrivning på mig själv, en rimlig summa torde vara 350.000-450.000 eller kanske 600.000.... Hur skulden har uppkommit eller om den ens är sann å riktig skiter KRF fullständigt i.....

KRF går ärenden åt skumraskbolag, då kan dom banne mig gå för mig också!!!!!!

En liten notering! man har INTE följt lagen eftersom att producera falska fordringar går under bedrägeri. Där både böter och fängelse finns på straffskalan. Men som sagt detta riskerar endast de personer som blir avslöjade.

Där det är vanligt att en länk i kedjan brister, exempelvis om den kompis du gjort en deal med blir din ovän eller blir pengahungrig och vill ha en större del av kakan. Där allt kan raseras snabbt ...

Tänk över era val både en och två gånger innan ni gör dom!. Allra helst om ni blandar in era föräldrar och övrig släkt.

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #53 skrivet: Augusti 25, 2012, 11:46:11 »

Falska fodringar gör ju inkassobolagen jämt...
Och det är ju obefintligt ofarligt för dom, då måste vi väll kunna iallafall ge tips på använda samma mynt...Det hettar till i byxorna på inkassobolagen då personer begär ut PUL, det går att läsa av flera inlägg att då bara avskrivs skulden..

Sen undrar jag om inte mamma å pappa har lagt ut väldigt mycket pengar för mig, jooooooo förmodligen flera miljoner under hela den tid jag bodde hemma, så speciellt falsk blev ju inte den skulden...


Jag rekommenderar verkligen släkten och inte vänner å bekanta, det står också i tråden hur man ska gå tillväga om man ev skulle vilja bryta överenskommelsen... Precis som du skriver, dom vill ha större del av kakan, det sker nog bara om man inte använder släkten..


Även jag har betalat en skuld som var påhittad för att jag fick prickar för underhållet, "Poff" så var en påhittad skuld från något bolag i malmö som krävde mig på nästan 5000:-,,,,,, det är någon som ser när någon precis fått en prick som nyttjar systemet..  Jag bara pröjsade för att jag inte orkade skriva brev, det var ett inkassobolag som hjälpte till att krävde in pengarna!!


Jag ser verkligen detta som en möjlighet att skuldernas riktighet i framtiden måste bevisas, det kanske blir inkassobolagens nya inriktning och enda sett för att få in pengar!!!
Loggat
kojak
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 978


« Svara #54 skrivet: Augusti 31, 2012, 16:04:56 »

Exakt samma resonemang fungerar vid skuldsanering för en privat skuld som ska betalas tillbaks.
Personen du tar upp som borgenär i ansökan kommer få bekräfta eller dementera skulden. Inget svar alls tolkar kfm som att skulden är korrekt.
Enklast, som sagts tidigare, blir en kapitalskuld utan ränta.

Inte heller för skuldsaneringar ingår det i kronofogdens uppdrag att bedöma en skulds riktighet. Däremot gör man en samlad bild av den sökande så för mycket skulder till släkt och vänner kan man få någon fråga om, det ska dessutom stå i ansökan vad pengarna avänts till (precis som det ska för alla upptagna skulder). Det räcker att hävda att det inte finns annat än muntliga överenskommelser.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #55 skrivet: Augusti 31, 2012, 18:39:58 »

Jag håller med IntrumCleaner i det avseende att vi inte ska leka sjörövare om vi ska komma någonstans. Att kolla runt sitt hus för att ta med lån av vänner och föräldrar. Det kan handla om att man har bott gratis till att man har fått penninghjälp. Sedan att räkna upp den summan med vanlig ränta diskonto+8% är helt korrekt enligt mig och bryter ingen lag.

Däremot är jag mot att hitta på falska jättesummor för på sådan viss få ner utmätt belopp till fordringsägarna kommer bara att slå tillbaks på hos själva. Både Forumet och IntrumCleaner vill vissa och bevisa missbruket inom inkasso, datainspektionen, domstolarna samt Kronofogden.

Hur ska vi kunna bli accepterad om vi själv, både synligt och medvetet uppmuntra folk till rent brottslig handling?

Jag vill tacka både Admin och IntrumCleaner för att dem håller vår fana högt och så ska det förbli
Loggat
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #56 skrivet: Augusti 31, 2012, 20:59:47 »

Jag håller absolut med dig...
INGA FALSKA SUMMOR!!!!

Jag kanske snubblade på tangentbordet men visst menar jag riktiga skulder!!!!

Loggat
Pumpan52
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 51


« Svara #57 skrivet: Augusti 30, 2013, 15:01:57 »

....och jag som redan ansökt och nästan fått skuldsanering beviljad utan att se detta först! Finns det något jag kan göra nu i efterhand?Huh? Evil
Loggat
Pumpan52
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 51


« Svara #58 skrivet: Augusti 30, 2013, 15:17:57 »

Man måste väl i så fall se till att pengarna inte går in på sitt eget konto, för kfm går ju in och kollar där med jämna mellanrum och dessutom tar de pengarna man råkar ha där om de vill! Det har de gjort för mig!
Loggat
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #59 skrivet: Augusti 30, 2013, 16:19:57 »

Alla skulder skall med även lån från nära och kära,några pengar på konto skall
man inte ha.
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: