Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Yyiieehhaa!!  (läst 44379 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #45 skrivet: Juni 03, 2009, 03:31:41 »

Tack, Cami.

Hade det inte varit för denna forum, hade jag fortfarande haft huvudet i sanden, tummen där bak och kronis dansandes hambo tillsammans med inkassobolagen med mig som dansgolv. Så stort eloge och tack till de som har hjälpt mig under dessa månader det tog att ordna allt.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #46 skrivet: Juni 03, 2009, 08:42:04 »

Det måste kännas skönt! Smiley

Hoppas att du inte försvinner härifrån Noctomlux, nu när du verkar bli fri!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member

« Svara #47 skrivet: Juni 03, 2009, 09:47:24 »

Näe. Absolut inte. Här för att stanna.
Loggat

---
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
noctumlux
Hero Member

« Svara #48 skrivet: Juni 03, 2009, 16:12:03 »

Hehehe.
Fick slantarna idag...Med ränta...
Loggat

---
---
---
Noch ein Bier
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #49 skrivet: Juni 03, 2009, 16:36:53 »

Jätte jätte mega stort GRATTIS!  Cheesy
Det måste kännas underbart att se fram emot en sommar med lite mer pengar på fickan!
Och va underbart att höra att KFM fick lämna tillbaka pengar!  Grin  Grin  Grin
Du är toppenbra!
Loggat
noctumlux
Hero Member

« Svara #50 skrivet: Juni 03, 2009, 22:11:11 »

Det måste kännas underbart att se fram emot en sommar med lite mer pengar på fickan!
Och va underbart att höra att KFM fick lämna tillbaka pengar!  Grin  Grin  Grin

Två flugor i en smäll.
Äntligen kan man unna sig lite semester nu när man även får behålla skatteåterbäringen för första gången på länge.
Tror att det är så här det känns för en som har suttit oskyldigt i finkan några år.
Första sommaren på sju år fri.

Detta var inte menat att trycka i nyllet på alla andra som sitter i skiten. Önskar att ni också blir fria så fort som möjligt.
Loggat

---
---
---
Noch ein Bier
noctumlux
Hero Member

« Svara #51 skrivet: September 24, 2009, 13:07:33 »

Hahaha...

Fick ett brev från lindorff idag.
De försöker få mig att betala på en påstådd skuld de inte ens har visat sig vara saklegitimerade i.

Skickade in en bestridning med hänvisning till ogiltig fordran (flaggade e-posten) och bifogade även domen och meddelade att fler försök till utmätning kommer att resultera till anmälan för bedrägeriförsök.
Loggat

---
---
---
Noch ein Bier
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #52 skrivet: September 24, 2009, 14:26:18 »

Visst är det en skön känsla med tanke på hur skulden över huvud taget hamnade på min nacke.
Suttit och läst brevet flera gånger om och om igen, särskilt med tanke på att utan denna forum hade jag aldrig troligen startat processen.

Vad jag inte får ur huvudet är formuleringar i brevet bl a domvilla, hänvisningar till rättegångsbalken.
Finns tyvärr ingen i närheten som kan hjälpa mig.

Undrar ifall det finns möjlighet för mig och kräva en extra slant kanske? Det står bl a:
"Om Kronofogdemyndigheten beslutar om verställighet i ett fall där sökanden inte har visat att han är saklegitimerad, har utsökningsmålet tagits upp trots att det har förlegat ett hinder som är jämförligt med ett rättegångshinder i en vanlig rättegång. Frågan om det finns ett sådant hinder skall Kronofogdemyndigheten uppmärksamma ex officio, dvs. oavsett om det i denna del har gjorts någon invändning eller ej. Skulle Kronofogdemyndigheten ha underlåtit att göra en sådan kontroll men likväl ha tagit upp verkställighetsansökningen, är myndighetens utmätningsbeslut och efterföljande beslut om fördelning och utbetalning att jämställa med domvilla (jfr 59 kap. 1 § första stycket 1 rättegångsbalken)."

Ifall det finns en lagtextkunnig person på forumet som vill hjälpa mig, skannar jag in detta brev (med mina personuppgifter borttagna förstås) och mailar det. Vad jag har reagerat på är felaktig myndighetsutövande, felaktig utmätningsbeslut med ekonomisk skada till följd, psykisk lidande pga felaktig utmätning.

Jag kan hjälpa dig om du vill min vän. (Har läst tillräckligt med juridik)
Men jag behöver se hela domen för att kuna förklara allt för dig.
Vad jag kan se är att det finns möjligheter till skadestånd via Justitiekanslern JK mot KFM.
Men för att kunna svara även på det måste jag se domen.
Dina personuppgifter ska du givetvis stryka över så att det inte går att spåra till dig.

Mvh

Villerider
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
noctumlux
Hero Member

« Svara #53 skrivet: September 24, 2009, 17:28:55 »

Visst är det en skön känsla med tanke på hur skulden över huvud taget hamnade på min nacke.
Suttit och läst brevet flera gånger om och om igen, särskilt med tanke på att utan denna forum hade jag aldrig troligen startat processen.

Vad jag inte får ur huvudet är formuleringar i brevet bl a domvilla, hänvisningar till rättegångsbalken.

Undrar ifall det finns möjlighet för mig och kräva en extra slant kanske? Det står bl a:
"Om Kronofogdemyndigheten beslutar om verställighet i ett fall där sökanden inte har visat att han är saklegitimerad, har utsökningsmålet tagits upp trots att det har förlegat ett hinder som är jämförligt med ett rättegångshinder i en vanlig rättegång. Frågan om det finns ett sådant hinder skall Kronofogdemyndigheten uppmärksamma ex officio, dvs. oavsett om det i denna del har gjorts någon invändning eller ej. Skulle Kronofogdemyndigheten ha underlåtit att göra en sådan kontroll men likväl ha tagit upp verkställighetsansökningen, är myndighetens utmätningsbeslut och efterföljande beslut om fördelning och utbetalning att jämställa med domvilla (jfr 59 kap. 1 § första stycket 1 rättegångsbalken)."

Ifall det finns en lagtextkunnig person på forumet som vill hjälpa mig, skannar jag in detta brev (med mina personuppgifter borttagna förstås) och mailar det. Vad jag har reagerat på är felaktig myndighetsutövande, felaktig utmätningsbeslut med ekonomisk skada till följd, psykisk lidande pga felaktig utmätning.

Vad jag kan se är att det finns möjligheter till skadestånd via Justitiekanslern JK mot KFM.
Dina personuppgifter ska du givetvis stryka över så att det inte går att spåra till dig.

Mvh

Villerider

Tack för erbjudandet, men ärendet ligger redan där sedan sommaren. Har även fått papper från kronofogden angående deras yttrande där de medger lagbrott, men inte att de vill ge skadestånd.
Men domen mailar jag över ändå.
Sitter och funderar på att stämma skiten ur lindorff just nu.
Har tagit ut registerbevis från bolagsverket och så fort jag har funderat klart kan det hända att det flyger papper till närmaste tingsrätt.
Loggat

---
---
---
Noch ein Bier
birana
Sr. Member

Antal inlägg: 338

« Svara #54 skrivet: September 24, 2009, 20:02:40 »

UC kom idag.

Rent i registret!!!
Nu ska jag bara få genom bestridningen gällande IJ, sen är jag fri.
[/quo
Grattisvad härligt himla bra jobbat
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #55 skrivet: September 24, 2009, 20:42:38 »

Mvh

Villerider

Tack för erbjudandet, men ärendet ligger redan där sedan sommaren. Har även fått papper från kronofogden angående deras yttrande där de medger lagbrott, men inte att de vill ge skadestånd.
Men domen mailar jag över ändå.
Sitter och funderar på att stämma skiten ur lindorff just nu.
Har tagit ut registerbevis från bolagsverket och så fort jag har funderat klart kan det hända att det flyger papper till närmaste tingsrätt.

Kör på så det ryker. vår uppgift som gäldenärer är att hålla inkassobolagen varma.
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: