Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vann mot Intrum men !!  (läst 7012 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kaijjan
Newbie
*

Antal inlägg: 11

« skrivet: Maj 02, 2009, 17:49:31 »

Tjena allihopa igen.

Hävdade preskibition hos Intrum på alla mina skulder ca 62000 kr,fick preskat ca 42 papp men dom hävdar att skulderna kommer att leva kvar då dom inte blivit betalda??

likaså Bostadsbolaget som ja vart skyldig en struntsumma i sammanhanget,så kommer ja inte att få en lägenhet hos dom fastän skulderna är preskade samt att en skuld till dom inte blev de utan ingår i mitt accord.

Bostadsbolaget hävdar att dom kommer o ha kvar skulden som sådan fastän dom aldrig kan kräva den av mig,då undrar ja får man göra så då skulderna är preskade och ja har papper på detta??då vart de en dålig affär denna accords uppgörelse,vilket jag anmält hos DI o FI,för nu blir de ändå så att ja måste betala dom preskade skulderna till bostads bolaget om ja nånsin ska få en bostad.

Knepigt värre de här.nu är inte skulden så himla stor men ändå vem vill betala skudler som man fått avskrivna eller rent av är preskade av deras ombud Intrum Jutita ja ser detta som brott mot God inkassosed,nån som vet hur göra?
Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #1 skrivet: Maj 03, 2009, 12:47:11 »

En preskriberad skuld "försvinner" inte, den finns kvar, men får inte drivas in.

Den kan användas till att kvitta mot en annan fordran som du har emot borgenären
och det är väl enda tillfället som den kan användas. Det är inte så vanligt som du förstår.

Däremot så inträder ett "lugn", det kommer inga påminnelser eller andra indrivningsåtgärder,
så tillsammans med avskrivningsbeslutet blir det ganska lätt att bevisa preskription.
Loggat
kaijjan
Newbie
*

Antal inlägg: 11

« Svara #2 skrivet: Maj 03, 2009, 17:20:44 »

En preskriberad skuld "försvinner" inte, den finns kvar, men får inte drivas in.

Den kan användas till att kvitta mot en annan fordran som du har emot borgenären
och det är väl enda tillfället som den kan användas. Det är inte så vanligt som du förstår.

Däremot så inträder ett "lugn", det kommer inga påminnelser eller andra indrivningsåtgärder,
så tillsammans med avskrivningsbeslutet blir det ganska lätt att bevisa preskription.

Okey va ska man göra tycker du??ska man erbjuda detta bostadsbolag en uppgörelse då elller??denna hyresskuld som preskades är 20 år gammal om de har nån betydelse,vilka rävar de är, dom visste att ja får krypa te korset ändå.....satan i gatan att man inte kände Usama bin laden
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: