Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vann mot inkasso , men  (läst 8627 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« skrivet: Januari 24, 2009, 10:45:53 »

tingsrätten dömde till min fördel då inkasso inte kunde bevisa preskávbrott men dom fprtsätter skicka kravbrev i allafall o byter inkasso namn ,  nån som har liknande erfarenhet ? eller vet hur  man ska gå tillväga med sånt . ??  Lips Sealed
Loggat

Anno92
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: Januari 24, 2009, 11:20:23 »

En anmälan till Datainspektionen bör vara på sin plats här.
Tyvärr har Datainspektionen de senaste åren alltmer suttit i knä på inkassobolagen av någon konstig anledning.
Men ju fler anmälningar som kommer in, så borde dom inse problematiken!

Det du annars kan göra är att fortsätta bestrida och invända mot de "nya" kraven av samma skuld.
Vill det nya inkassobolaget driva ärendet vidare till domstol får dom väl göra det.
När (om) det är dags så skickar du in kopia på Tingsrättens tidigare dom till Tingsrätten igen så får dom väl något att bita i där!
Skulle faktiskt vara en dröm att höra snacket i rättssalen i ett sådant mål..... Evil

Jag tvivlar på att du har något att oroa dig för!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #2 skrivet: Januari 24, 2009, 13:17:12 »

Har de sålt skulden så kan man ju undra om du fått ett denuationsbrev om inte så har det nya inkassobolaget inget rätt att driva ärendet. Du skulle ju kunna skicka in en kopia på tingsrättens dom till nya inkassobolaget, då borde de begripa att de inte har något att hämta hos dig. Lämnar de in det till KFM så skulle jag gärna vara en fluga på väggen och lyssna på det samtalet.

Håller med Admin, en anmälan till DI är helt klart på sin plats, inte för att de gör mer än säger Aja baja och hytter med näven men det är en markering i alla fall.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« Svara #3 skrivet: Januari 24, 2009, 20:10:01 »

Jag har varit i kontakt med både data och  finansinspektionen , och faxat över tingsrättens  dom, inget händer, Angry igår  skrev jag ytterligare ett brev till data och  finansinspektionen . samt var jag i kontakt med en jurist från konsumentombudsmannen som sa att så får inkasso absolut inte göra, men det gör dom ändå sa  jag , i allafall så hänvisade hon mig till att göra en anmälan till data o finans, SNACKA OM RUNDGÅNG /  Angry , Få se vad dom svarar mig nästa gång    Undecided,
Loggat

Anno92
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: