Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Strålande tider för inkasso  (läst 6382 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« skrivet: December 15, 2008, 06:05:15 »

Läs sedan förstår ni varför jag hatar AK-Finans

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=3-AV_ID=835539,00.html
Loggat
Leffa
Hero Member

« Svara #1 skrivet: December 15, 2008, 06:07:53 »

Läs sedan förstår ni varför jag hatar AK-Finans

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=3-AV_ID=835539,00.html
Citat
Huvuddelen av våra intäkter i dag härrör från krisen i början på 90-talet. Den nuvarande krisen kommer inte att påverka vår verksamhet positivt förrän om kanske tio femton år.

alltså detta gör AK till det största skitstövlarna inom inkasso tillsamman med Alektum. Snacka om att leva på billiga papper och folk som inte klara av att betala under en kris i livet. Och sedan flina och tycka det är bra Business. Vakna makthavare!!! Detta är så nära krimenell verksamhet som det går
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #2 skrivet: December 15, 2008, 14:32:55 »

Hur f*n kan man glädjas åt andra människor när dom blir skuldsatta. idioter  Angry
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2918

raising hell against injustice

« Svara #3 skrivet: December 15, 2008, 16:02:15 »

Hur f*n kan man glädjas åt andra människor när dom blir skuldsatta. idioter  Angry
Enkelt: Girighet
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
annahelena
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #4 skrivet: December 15, 2008, 16:40:08 »

Erika Rönnquist,Hoh tycker också att dem gör väldigt stor samhällsnytta....
Herregud, Hon måste va galen........
Loggat
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 517

« Svara #5 skrivet: December 15, 2008, 17:40:54 »

Det här är ju fan i mej ..så man får tårar i ögonen....i tidigare inlägg har jag snackat om "kulturen" hos dessa inkassobolag...att de går över lik för att tjäna pengar.....Sitta där och flina över att folk hamnar i knipa som de sen kan sko sig på....och samtidigt kalla detta för samhällsnyttigt insats.....

Näe du har så rätt Leffa....detta beteendet är fan i mig kriminellt
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #6 skrivet: December 15, 2008, 20:08:02 »

Om mitt företag skulle ha vinster uppåt och över 60% så skulle jag rätt snart stämplas som oseriös, girig
och att vara en utsugare. Men inte inkassobolag, inte.
Loggat
Leffa
Hero Member

« Svara #7 skrivet: December 15, 2008, 22:25:01 »

Ak-finans är inte ett inkassobolag om dem trodde det utan dem är till och med värre än sms företagen i mina ögon.. Visst har dem en bra affärsidé det ser vi klart och tydligt.. Det roliga är att tingsrätten tror att AK-kapital är ett pålitligt och seriös företag. Om jag inte har fel så har företaget åkt på att de har manupulerat bevis och så ser du ut även för mig.. Det är stort sätt riskfritt att göra det. För skulle kunde vissa upp orginalhandlingar så bevis han ju att han har mottagit försänderlsena. Måste komma en lag som höjer säkerheten runt inkasso så kallade historiklistor och kravkopior..
Loggat
noctumlux
Hero Member

« Svara #8 skrivet: December 15, 2008, 23:05:41 »

Måste komma en lag som höjer säkerheten runt inkasso så kallade historiklistor och kravkopior..

Den dagen någon höjdares barn råkar i klorna på dessa bolag?
Loggat

---
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #9 skrivet: December 16, 2008, 00:11:29 »

Den dagen någon höjdares barn råkar i klorna på dessa bolag?

Det tror jag knappast då "höjdare" oavsett de är politiker eller jobbar inom någon affärsdrivande organisation så hör de till den grupp som tycker att det är konstigt att folk inte betalar sina räkningar.
Den gruppen är eller är på väg att bli miljonärer.
Loggat
noctumlux
Hero Member

« Svara #10 skrivet: December 16, 2008, 00:50:51 »

Det är lätt att ramla ned från höjderna. Ett enda felsteg så är man i klorna på gamarna.
(Talar av egen erfarenhet.)
Loggat

---
---
cl0
Newbie
*

Antal inlägg: 29

« Svara #11 skrivet: Februari 02, 2009, 18:17:43 »

Nånting som stör mig rent FRUKTANSVÄRT är att subban har mage att kalla oss för "kunder". Jag är fanimig inte deras kund. Jag är deras offer och ingenting annat. Jag har inte köpt något av dem, och vi har inte en kundrelation överhuvudtaget. Snacka om förolämpning.
Loggat

Karriärstegen: Steg 1 - Snattare >> Steg 2 - Tjyv >> Steg 3 - Hälare >> Steg 4 - Rånare >> Steg 5 - Kronofogde
Leffa
Hero Member

« Svara #12 skrivet: Februari 02, 2009, 19:07:29 »

Nånting som stör mig rent FRUKTANSVÄRT är att subban har mage att kalla oss för "kunder". Jag är fanimig inte deras kund. Jag är deras offer och ingenting annat. Jag har inte köpt något av dem, och vi har inte en kundrelation överhuvudtaget. Snacka om förolämpning.

Det är sånt tugg dem får lära sig på sina management och säljkurser..Låter lite fint att kalla alla för kund.. Så kallad kundtänkande.. Men det blir bara löjligt när inkasso kallar gäldenärer för kunder Grin Grin
Loggat
Leffa
Hero Member

« Svara #13 skrivet: Februari 02, 2009, 19:09:44 »

Man kanske skulle kolla om det stämmer med att "kunden alltid har rätt".. Sitter här och fundera om jag ska lägga in det i min överklagan Grin Grin
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: