Sidor: 1 ... 4 5 [6]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Svea Inkasso  (läst 40888 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lektor
Sr. Member

Antal inlägg: 261

« Svara #75 skrivet: December 13, 2008, 12:51:43 »

Lektor...jag menar att du skall vara fullständig .."korrekt"...tycker du att du är det...ja du har försökt..men Admin om någon har påvisat din okunskap....återigen...inga inlägg till  "oroliga" ...där du ger fel signaler...det kan ju knappast vara forumets uppgift att tillrätta visa dig.....eller..?

Ja, Admin rättade mig angående att en betalningsanmärkning försvinner även om inte kapitalskulden är reglerad. Och det tackar jag honom för då jag var felinformerad, en kunskap jag gärna tar till mig, men som inte på något sätt är avgörande för mig i mitt yrke. Överhuvudtaget. Du verkar ta ut all din vrede mot inkassobolagen på mig, men återigen vill jag påpeka om motsatsen - vad hade hänt om jag var lika generaliserande som du? 
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 3984

« Svara #76 skrivet: December 13, 2008, 13:35:38 »

Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig på ett diplomatiskt sätt, men det är väl bra att vi kan diskutera mellan gränserna på ett rätt så sansat sätt. (gränserna=inkasso vs. gäldenärerna)

Kom ihåg att vi har diverse inkassobolag och myndigheter som gäster (och några reggade) läsandes här varje dag.
Senaste dygnen "hårdbevakat" av ett visst inkassobolag dessutom!

Man kan se det mer oroväckande med dessa anonyma och icke-skrivande besökare än som Lektor som faktiskt deltar i diskussionerna!
Loggat
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #77 skrivet: December 13, 2008, 15:25:58 »

På begäran tar jag bort detta inlägg då det ligger på gränsen till personangrepp. /Admin
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #78 skrivet: December 13, 2008, 16:27:25 »

Att Lektor eller någon annan som kommer från inkasso-sidan tar sin yrkeskår i försvar tycker jag inte är något konstigt.
Konstigt vore det istället om man inte gör det.

Å andra sidan så tycker jag att en sansad diskussion mellan blocken (inkasso - gäldenärer) kan vara till nytta, då man får ge varandras syn på saken.
Dessvärre har det en förmåga att braka samman till endast smutskastning och bråk.
Men än så länge ligger det på an acceptabel nivå och man får nog respektera att alla inte har samma åsikter om allt.

Däremot så accepterar jag inte om man från inkassosidan (eller gäldenärer) kommer in här och kränker, dumförklarar eller på annat sätt inte har här att göra, då hamnar saken i ett annat läge. Om så sker kan avstängningar eller liknande komma ifråga.
(alla kommer vi väl ihåg Björns närvaro här Undecided)
Loggat
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #79 skrivet: December 14, 2008, 10:24:52 »

Jag håller faktiskt med Roggan, är också lite skeptisk till Lektors närvaro här, får bara känslan av att han inte har goda avsikter. Har svårt att tro att han kan tillföra något, mer än möjligen irritation. Förstår inte riktigt hans syfte i att vara här? Han jobbar ju inte ens med privat inkasso säger han, och då undrar man vad han vill lära sig här.

Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad Roggan hade skrivit i inlägget som blev borttaget igår, men jag tycker nog att Lektor själv låg på gränsen i början av den här tråden när han svarade mig, när det det gäller fördummande och kränkande uttalanden.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #80 skrivet: December 14, 2008, 11:20:32 »

Som jag försökt att förklara tidigare så kommer vi inte ifrån att vi har både inkasso, skatteverket, kronofogden och andra som kan ses som våra "motståndare" som läser här på forumet.

Ska vi stoppa även dessa, som vi inte ens har någon som helst dialog med, så kommer vi att vara tvungna att ta en kreditupplysning på varje medlem, samt någon form av identifikationsbevis så vi säkerställer att alla som befinner sig på forumet verkligen "tillhör" våran målgrupp.
Detta är både ohållbart och ett förfarande som sannolikt skulle stoppas av Datainspektionen då vi aldrig skulle få tillstånd att föra sådana medlemsuppgifter i registret.

Som jag alltså redan påpekat så är detta inget problem så länge det hålls på en acceptabel nivå.
Inlägget som blev borttaget igår var efter begäran av Roggan själv.

Loggat
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #81 skrivet: December 14, 2008, 11:41:41 »

Jo, jag förstår, ville bara framföra min åsikt.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #82 skrivet: December 14, 2008, 12:02:29 »

Helt klart skall du framföra din åsikt!

Jag förstår hur vissa här känner sig då någon indrivningsanhängare loggar in och skriver här,
Men å andra sidan kan man tänka så här: En gäst från inkasso eller myndighet som sitter här och läser anonymt, eller för den delen inloggad medlem som aldrig skriver, är förmodligen ett större "hot" än när någon av dessa faktiskt deltar i diskussioner och faktiskt säger vilken sida h*n tillhör.
Genom deltagandet i diskussioner så kan man ganska snart "se" vad personen har för avsikter med sitt deltagande.
Nu kan väl ingen här tro att inkasso och annat deltar för de skuldsattas hjälp precis.
Samtidigt kan det faktiskt finnas en nytta genom att de sakta men säkert börjar förstå att man inte längre kan leka med de skuldsatta som man tidigare gjort i branschen.
Inkasso har varit ohotade tidigare då man härjat runt, och skuldsatta har bara bitit ihop.
I och med bl.a. detta forum så sprids det kunskaper till fördel för de skuldsatta. Man får lära sig sina rättigheter och möjligheter även som skuldsatt. Detta gillar inte inkasso! Evil
Loggat
Driver
Full Member

Antal inlägg: 155

« Svara #83 skrivet: December 14, 2008, 12:04:55 »

Det vore givande om lektor förklarade sin avsikter då han är ganska aktiv på forumet och idag "känner" man inte om man kan lita på hans ord eller det är så att försöker påverka de som frågar.
Loggat
Lektor
Sr. Member

« Svara #84 skrivet: December 14, 2008, 14:34:56 »

Det vore givande om lektor förklarade sin avsikter då han är ganska aktiv på forumet och idag "känner" man inte om man kan lita på hans ord eller det är så att försöker påverka de som frågar.

Jag hamnade på detta forum av en slump. Det var engagerande läsning, så jag valde att registrera mig och delta. Jag är inte inkassobolagens röst här, jag är min egna. Jag dömer inte, förolämpar och kränker ingen - däremot har mycket sånt riktats mot mig. Det är lugnt, jag tar inte illa upp och jag skulle väl inte heller gulla med någon som jag betraktade som "fienden".         
Loggat
Lektor
Sr. Member

« Svara #85 skrivet: December 14, 2008, 14:42:27 »

Jag håller faktiskt med Roggan, är också lite skeptisk till Lektors närvaro här, får bara känslan av att han inte har goda avsikter. Har svårt att tro att han kan tillföra något, mer än möjligen irritation. Förstår inte riktigt hans syfte i att vara här? Han jobbar ju inte ens med privat inkasso säger han, och då undrar man vad han vill lära sig här.

Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad Roggan hade skrivit i inlägget som blev borttaget igår, men jag tycker nog att Lektor själv låg på gränsen i början av den här tråden när han svarade mig, när det det gäller fördummande och kränkande uttalanden.

Jag håller verkligen inte med om att jag låg på gränsen till att vara kränkade med mitt inledande inlägg i den här tråden. Och det är anmärkningsvärt att du tycker så. Undrar vad som hade hänt om jag någon gång blev irriterad, och genom ett inlägg riktat denna irritation mot en annan medlem. Är det OK för alla andra att reagera starkt, men inte för mig? Snicksnack.   
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #86 skrivet: December 14, 2008, 14:55:46 »

Nu får det faktiskt vara sluttjafsat om detta! Angry

Låt var och en komma till tals, oavsett vilken sida ni står på.
Respektera varandras åsikter, och är det så att det går över gränsen så finns både jag och Callemaja som moderator och agerar!
Vi kommer hur som helst inte ifrån att vi har nästan hela inkassokåren som besökare dagligen, och dom läser och tycker till även om dom inget skriver. Vari ligger skillnaden egentligen?

Case closed! Cool
Loggat
roggan
Hero Member

« Svara #87 skrivet: December 14, 2008, 16:42:30 »

Ja det är riktigt att det var jag som begärde detta...men det var bara det att det var fel inlägg som togs bort....jag syftade på min skapade tråd i "allmänna diskussioner " och inlägget Nu har jag bestämt mig. ...Jag menade nog inte inlägget i tråden här i Svea inkasso

Där är det mera ått personangrepp eftersom jag där säger att jag bestämt mig för att jaga honom....det tar för mycket energi ...som jag skrev i det borttagna inlägget...tror jag det var
Loggat

roggan
Hero Member

« Svara #88 skrivet: December 14, 2008, 16:50:19 »

Nu avslutar även jag i detta....men jag avslutar med att konstatera att jag tydligen ändå inte är ensam om min misstänksamhet ....kände mig väldigt ensam om det, och blev orolig och fundersam över forumet

Nåväl...vi avslutar detta nu ( i alla fall jag )
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #89 skrivet: December 14, 2008, 17:44:06 »

Ooops! Blev det fel inlägg?!?! Lips Sealed

Då missuppfattade jag dig lite....

Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: