Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: vilka är Ifa finance dac  (läst 5319 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
kinnahelena
Sr. Member

Antal inlägg: 251

« skrivet: Oktober 03, 2023, 03:23:11 »

Hej
Det var länge sen jag var inne här på forumet - har helt enkelt inte behövt efter all hjälp jag fick här.
Min fråga nu är om någon kan säga mig vem/vad Ifa Finance dac är för några ?
Sitter just nu tillsammans med min dotter som hade tagit ut ett UC på sig själv där det stod att hon hade en anmärkning från 20230420 på 7887 kr och att det var dessa som ordnat sig ett utslag.
Vi blev lite chockade för vi trodde det inte fanns något alls när det gällde anmärkning och utslag och nu kan dottern inte ens komma på vad sjutton den skulden gäller.

Dessutom stod det att hon hade den skulden men under "Belopp total" stod det 13556 kr Huh?
Varför dessa olika summor ?? Har de en sådan kraftig ränta så att skulden har ökat med 5600 kronor på knappt 6 månader??
Väl mött alla riddare // KinnaHelena
Jag har ju glömt bort lite hur allt fungerar och försöker nu komma på hur man går till väga - hoppas på svar från er här som kan hjäpa mig/vägleda mig så att minnet börjar ta fram all gammal fakta från "förr i tiden".
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #1 skrivet: Oktober 03, 2023, 19:50:00 »

Troligen är det ett finansbolag som köper upp skulder, och sedan driver in dem ofta med Ghotia Inkasso som inkassobolag.
Begär att få handlingarna från KFM, om hur utslaget är uppstått, för din dotter borde ha fått en delgivning om en skuld, innan ett utslag kan göras.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
herkules
Full Member

Antal inlägg: 154

« Svara #2 skrivet: Oktober 04, 2023, 07:30:16 »

Såg en artikel från GP att Ifa Finance dac år 2021 var ett inkassobolag som fick ungdomar mest till KFM  Angry Angry
Loggat
kinnahelena
Sr. Member

Antal inlägg: 251

« Svara #3 skrivet: Oktober 04, 2023, 12:35:58 »

Tack för svar.
Hon har Kivra (har haft i många år) så vi borde ju ha hittar Utslaget där ? Eller har jag fått om bakfoten att sån post kommer dit ?

Ska begära ut pappren från KF också.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: