Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Debatt Riksdagen om fattigdom !  (läst 2755 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« skrivet: Oktober 29, 2014, 12:04:22 »

den 24 oktober

http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Interpellationsdebatter1/Debatt/?did=H21010

Karin Rågsjö (V) och Gabriel Wikström (S) debatterar , en bra och intressant debatt om skuldsatta,
Jag vet att Jan Ertsborn (FP) skrev en motion om just detta ämne samt ville han införa lättnader som ex absolut preskribtion men bromsades av moderaterna.

Nu har denna debatt kommit upp igen samt vet jag att även (V) vill underlätta ekonomin för överskuldsatta , problemet är att inte många hör av sig till politiker i riksdagen, o då händer inget .

Politiker kan man mejla om man går in på deras hemsida eller riksdagen.se, vore bra om alla gjorde det. annars händer inget.
p.s det är ju dock där makten sitter samt kan åstakomma en förändring efter gehör.

Loggat

Anno92
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #1 skrivet: Oktober 29, 2014, 14:34:52 »

Jag har gjort denna uppmaning förut, men det är bra att den repeteras...själv har jag skrivit till flertal politiker men tyvärr är det inte många som svarar, Jan Ertsborn är nog den som svarade snabbast och så bra han kunde. Flera andra lät någon sekreterare svara med nån typ av standardsvar som låter som nån reklamsnutt för det partiet de tillhör. Men jag håller med om uppmaningen, gäller att inte ge upp samt att skriva tydligt och sakligt...
Loggat
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« Svara #2 skrivet: Oktober 29, 2014, 21:38:48 »

Bra larses60, men jag tror vi behöver fler som mejlar politiker i riksdagen som ex ulla.andersson@riksdagen.se hon är (V) ekonomiska talesperson,
för
Kom ihåg att (V) är för lättnader för ekonomiskt utsatta men det räcker inte med att bara jag eller du larses60 mejlar henne,

Egentligen borde vi gå ut och demonstrerar för absolut preskribtion och förbjud inkassobolagen, jag vet att riksdagen tillsatte en utredning ca 2010 om just detta men då styrde (M) O då hände inget tack vare Katarina Brännström (M)
en självgod och överlägsen  kapitalist med en märklig människosyn.  Angry
Loggat

Anno92
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: