Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kronofogden super ihop med konkursförvaltare  (läst 3250 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« skrivet: Oktober 27, 2014, 12:03:19 »

Kronofogden är duktiga på att inte följa lagen om opartiskhet och ha ett objektivt förhållningssätt gentemot deras "kunder":

http://www.expressen.se/nyheter/fogden-festar-med-de-som-ska-granskas/

Jag har för mig att jag läst någonstans att de även har "träffar" med inkassobolagen.

Det är ju detta som blir problematiskt när Kfm ska använda ordet "kund". Även att de ska försöka använda det ordet till alla så ser jag det svårt att kalla en gäldenär för kund som de använder tvångsmedel på och som är ointressanta att ha en relation med förutom att försöka luska reda på om de "kunderna" kan skinnflås och förnedras lite mer.

Och när jag ändå är i farten så tycker jag det är konstigt att de kan mäta ut skatteåterbäring och ge det till inkassobolagen. För det är ju faktiskt inte mina pengar utan en subvention från staten till mig som privatperson. När pengarna istället med tvångsmedel ges till inkassobolag så blir ju det en indirekt en gåva till ett enskilt bolag.
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« Svara #1 skrivet: Oktober 27, 2014, 12:31:01 »

Här kommer ursprungsartikeln från tidningen DN: http://www.dn.se/nyheter/slutfestat-for-kronofogden-och-advokater/

Mycket bra skrivet
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
gren
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #2 skrivet: Oktober 27, 2014, 12:59:01 »

Detta är ju skrämmande!! Är det så inkassobolagen smörjer KF för att få ut så mycket pengar som möjligt. Säkert bjuder inkassobolagen på större konferenser och utbyter möjligheter att få in mera pengar. Här ska vi med små medel betala 30% och mer därtill! Är det vi som betalar dessa enorma fester. Fy f*****n. Fick en räkning igår på en liten summa som har tredubblats pga räntan.
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #3 skrivet: Oktober 27, 2014, 16:19:31 »

Enligt ekot så skulle de sluta med dessa resor nu.... och det efter avslöjandet, märkligt va??
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #4 skrivet: Oktober 27, 2014, 18:24:54 »

Detta är ju skrämmande!! Är det så inkassobolagen smörjer KF för att få ut så mycket pengar som möjligt. Säkert bjuder inkassobolagen på större konferenser och utbyter möjligheter att få in mera pengar. Här ska vi med små medel betala 30% och mer därtill! Är det vi som betalar dessa enorma fester. Fy f*****n. Fick en räkning igår på en liten summa som har tredubblats pga räntan.

Mingel mellan Svensk Inkasso och Kronofogden samt Datainspektionen har pågått länge, mer om detta finner du i denna tråd:

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6232.0
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: