Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moment 22  (läst 2892 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mack
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« skrivet: Maj 20, 2022, 12:57:16 »

Hej alla jag är en gubbe på 58 år arbetslös har/hade praktikplats tills jag föra månaden fick en stroke blev sjukskriven men då min handläggare på Af stängde av mig pga att jag skulle vara hemma o ta det lugnt så sökte jag sjukersättning fick avslag då hon på af skulle låta mig behålla min ersättning under 30 dagar trots min sjukskrivning. sökte då hjälp på soc samma svar där så nu kommer jag att får 3000kr den 27e o med räkningar på 8000kr varav hyra på 6400 så skulle jag verkligen behöva hjälp för att klara mig från att framför allt blir vräkt!! detta är överklagat men kan ta upp till 6 månader o då det snart är dags för betalning så undrar jag om det finns nån som har möjlighet att skänka mig pengar då min kreditvärdighet så har jag ingen möjlighet att ta nåt lån utan min förhoppning är att det finns vänliga människor som har möjlighet att hjälpa mig

swish  0702872120
ha det bra o Trevlig helg
Magnus
Loggat
herkules
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 154


« Svara #1 skrivet: Maj 20, 2022, 13:40:41 »

 Vi som är med på detta forum har nog inte utrymme för att låna ut pengar och det är ej meningen med detta forum heller . Men däremot så har jag sett på Facebook några grupper som har lån emellan privatpersoner kolla där lycka till  Wink Smiley
Loggat
Mack
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #2 skrivet: Maj 21, 2022, 08:00:35 »

jag har nog inte tänkt nåt lån då det ska betalas tillbaka. utan mer som ett tiggeri då det känns som om jag har provat allt annat så ville jag med detta inlägg försöka sätta igång nån form av snöbolls effekt. många bäcka små då jag inte har så mycket att förlora mer än min heder o den kan ju vara skit samma om jag inte har nånstans att bo

mvh
Magnus
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #3 skrivet: Maj 21, 2022, 15:10:00 »

Hoppas du är fackligt ansluten, för detta är ett ärende för facket att hantera.
Som herkules skrev, då är de flesta på detta forum överskuldsatta, så förvänta dig inga pengar härifrån.
Enda du kan göra är att överklaga, och med en överklagan i handen, kan du åter gå till SOC och be om hjälp, i avvaktan på överklagandet behandlas, och du då kan betala om du får rätt.
Du kan även be om att AF omprövar sitt beslut, genom att du begär att få framlägga ditt ärende för ett chef.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: