Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Löneförhöjning med 3 årig betalplan och omprövning  (läst 2326 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Litetjagstoraskulder
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 8


« skrivet: Maj 20, 2022, 05:13:17 »

Jag behöver lite hjälp med funderingar jag har angående min betalplan. Jag har en 3 årig betalplan och tanken är att jag ska göra min sista betalning i Nov nästa år.

En av anledningarna till den 3 åriga planen är att mina  barn levt med hårt skuldbelagda föräldrar hela sitt liv.
När jag ansökte hade jag 788 000 i skuld trots att jag haft löneutmätning till och från i ca 10 år där dem dragit allt mellan 5000 kr till 12000 beroende på familjens inkomst.
Jag fick min sista skuld 2014 men dem flesta skulderna är från 2004-2006. Jag begärde omprövning i vintras då min man blev arbetslös och sedan gått in på extradagarna av a-kassan och lägre inkomst samt högre hyra.

 Dock tog det ca 4.5 månader med handläggningen vilket KFM bett om ursäkt för men inte kunde förklara mer än att handläggaren varit sjuk. (Aktuell handläggningstid  var 3 mån.)

Nu har min man fortfarande inget jobb och heller ingen a-kassa efter 2 juni. Och jag fick igår reda på att jag får 5000 kr mer i lön och landar på 35.000 kr i månaden. (Före skatt)

Givetvis ska jag begära omprövning för att jag har högre inkomst men tror ni att dem förlänger min betalplan?

Min man har som sagt ingen inkomst MEN har lyckats ordna ett vik. På mitt jobb i 3 månader i höst om han inte lyckas hitta något innan dess.

Vad tror ni? Min chef frågade om jag ville avstå min löneförhöjning, men det vill jag givetvis inte.

Någon med erfarenhet? Huh?
Loggat
bellabus
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 274


« Svara #1 skrivet: Maj 20, 2022, 06:26:13 »

Är det 5000:- brutto, ger det inte en så stor ökning att det föranleder ändring. Har själv varit i din sits, och sista året (4 årig betalplan) fick jag ytterligare höjning, begärde omprövning, eftersom ingen har kunnat säga vad som gäller när man saknar betalplan, och även om jag då låg högt över vad jag hade vid inledande, ledde det inte till någon förändring. Tror det viktigaste är just att kommunicera ändringarna!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: