Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuld efter skuldsanering  (läst 3090 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
skiftis
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 21


« skrivet: December 28, 2021, 10:16:28 »

Hej.
Har avslutat min sanering nu i oktober 2021. Fick brev från Intrum om en skuld som är sedan 2011, de säger i ett meddelande att denna skuld inte ingick i skuldsaneringen men vad jag vill minnas så alla skulder före min saneringsbeslut (2016-10-16) så finns det ingen laglig rätt att driva in denna skuld?
Loggat

30/10 2021 är det datum som gäller. Då är allt slit över och man kan leva "normalt" igen.
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #1 skrivet: December 28, 2021, 12:42:05 »

Helt rätt, denna skuld skall avskrivas, då den antingen skulle ha varit med i saneringen, alternativt att fordringsägaren inte kan kräva in den efter avslutad genomfört skuldsanering.
Meddela dem att du har genomgått skuldsanering, och om de inte har haft denna skuld anmält i denna, har de förlorat rätten att kräva in den.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #2 skrivet: December 29, 2021, 06:11:36 »

Berätta gärna hur det går. Visma förföljer mig och verkar inte sluta. Min sanering slutar om exakt 1 månad..
Loggat
skiftis
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 21


« Svara #3 skrivet: December 29, 2021, 10:43:56 »

Berätta gärna hur det går. Visma förföljer mig och verkar inte sluta. Min sanering slutar om exakt 1 månad..
Härligt med en månad kvar

Fick tag på Visma igår och de sa att det har blivit fel och denna skuld tydligen ingick i saneringen, kan väl säga att det är inte första gången de skickar brev om att man minsann kan göra en bra avbetalningsplan. De verkar på något sätt vilja försöka att ge sken av de har gjort fel och de kanske försöker med en fuling. Bara man håller koll på vilket datum skulden är på samt startdatum för saneringen så kan de inget göra.
Loggat

30/10 2021 är det datum som gäller. Då är allt slit över och man kan leva "normalt" igen.
marika71
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 203


« Svara #4 skrivet: December 29, 2021, 23:00:43 »

Dom är så jävla dryga..
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: