Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering 3 år  (läst 2207 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Orolig mamma
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 38


« skrivet: December 15, 2021, 10:37:18 »

Hej
Jag undrar min skuldsanering är på 3 år och sista betalningen ska vara nubi januari. Nu fick jag brev från min skuldrådgivare på kommunen som undrade hur det gått med allt. Jag skrev att jag fått ny lön samt mm hon sa då att jag skulle skicka in en omprövning till KF vilket jag gjorde. Nu till min fråga jag tjänar omkring 2-3 tusen mer i lön men jag har inte längre  tilläggsbidrag  och 2 barnbidrag som jag hade innan. Nu är jag livrädd att de ska avsluta min skuldsanering så jag får börja om igen. Vad tror ni?
Loggat
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #1 skrivet: December 16, 2021, 11:22:31 »

Eftersom du själv skickat in nya uppgifter, fått mer i lön men mindre på bidragsdelen, plus det faktum att du har din sista inbetalning i Januari, plus ett faktum till där skusan pratar om en netto inkomstökning på 5 tusen per månad, innan man ens börjar med att fundera på om en omräkning av månadsbeloppet du betalar in. Tror jag inte att du behöver oroa dig för nått, knappast troligt att du skulle få börja om en skuldsanering. För din löneökning har väl inte varit sedan dag 1 av skuldsaneringen?
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: