Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rent namn efter ett helt liv i skulder. :)  (läst 3924 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
PaLa123
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 113


« skrivet: Oktober 04, 2021, 03:16:07 »

Jag vill börja med att rikta ett stort tack till alla på denna sida som genom åren hjälpt en i olika ärenden. Skulle jag aldrig hamnat in på denna sida så tror jag faktiskt inte att jag idag skulle vara skuldfri. Det var denna sida som gav hopp om att det finns en framtid. Sen när jag faktiskt såg att bara man är påläst och lär sig vilka vägar man kan ta så går det att vinna mot inkassomaffian. (Och det var faktiskt rätt kul att trycka till dom) Jag lyckades med er hjälp bestrida bort drygt 80.000 kronor, därefter frågade faktiskt en kronofogde mig ifall jag inte tänkt på möjligheten att söka sanering. Sagt och gjort. Nu efter åtskilliga betalningar så sitter man här med ett, för första gången i mitt liv, helt rent namn och god kreditvärdighet. Äntligen är man fri från skuldens bojor. Återigen vill jag rikta ett stort tack till er. Till er alla som kämpar där ute, det är inte kul. Men det blir bättre.
Loggat

Någon skyldighet att tillhandahålla dig underlag i ärendet föreligger inte nu.

Skulden vidhålls i sin helhet.
-Svea ekonomi
Singelmamma1971
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 80


« Svara #1 skrivet: Oktober 04, 2021, 08:47:20 »

Jäklar va skönt, bra kämpat och grattis till ett nytt liv Smiley

Jag har fyra månader kvar och det känns som när man var barn och längtade efter julafton ?

Har du tagit en kreditupplysning på dig själv, är man kreditvärdighet eller syns det att man haft sanering fortfarande men att man är "grön"?

Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #2 skrivet: Oktober 04, 2021, 11:01:55 »



Har du tagit en kreditupplysning på dig själv, är man kreditvärdighet eller syns det att man haft sanering fortfarande men att man är "grön"?



Det finns inga register som visar du haft sanering, enda som kanske kan se det är om du har kvar din bank, och de ingick i saneringen, så kan det stå i deras interna dokument, men inga utomstående kommer se du hat det.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
skiftis
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 21


« Svara #3 skrivet: Oktober 06, 2021, 11:11:40 »

Jag har 13 dagar kvar, får rent namn den 19/10 2021 Smiley
Det började 2010 och fick sanering 18/10 2016 och bara väntar. Är ledig den dagen för att "fira", beställt bord på finare ställe än lokala pizzan (inget ont om dom) och har även en hotellnatt med frugan Wink
Loggat

30/10 2021 är det datum som gäller. Då är allt slit över och man kan leva "normalt" igen.
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #4 skrivet: Oktober 07, 2021, 11:01:26 »

Bara till att gratulera och ge dig själv en klapp på axeln för att du orkat med att bära oket, starkt jobbat.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: