Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering spelberoende  (läst 272 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bibi
Newbie
*

Antal inlägg: 5

« skrivet: September 23, 2021, 13:49:45 »

Jag har många funderingar nu. Jag är inne på mitt tredje år med skuldsanering och har dessvärre och med stor sorg inte klarat av att avhålla mig från spel. Förra hösten genomgick jag en KBT - behandling för spelberoende och kommer att återuppta kontakten med dem och även närvara i självhjälpsmöten. Jag ligger efter med betalningar till KF och CSN med flera månader och när jag kontaktar dom så säger dom att jag ska göra vad jag kan för att komma i kapp. Min fråga är nu, ska jag lägga korten på bordet och berätta som det är för det kommer att bli jättesvårt att komma i kapp nu? Jag är 64 år så jag sökte skuldsanering sent. Mina skulder var gamla och var inte spelberoenderelaterade. Tacksam för tips.
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1603

« Svara #1 skrivet: September 23, 2021, 17:23:44 »

Tror du skall koncentrera dig på att lägga så mycket kraft som du kan på att komma ifatt med din sanering och CSN, och först krypa till korset om du får någon besked om amn överväger att ompröva din sanering.
Att spela och pröva att komma ifatt på detta vis är INGEN lösning, utan nu är det hårt arbete som visar du verkligen vill detta.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Bibi
Newbie
*

Antal inlägg: 5

« Svara #2 skrivet: September 23, 2021, 18:55:47 »

Tack, ja, ett hårt arbete blir det och jag har kämpat i många år så jag ska klara detta också. Du har nog rätt i att jag inte behöver krypa till korset innan jag ser om jag klarar att betala i kapp. Nej, spel är aldrig en lösning, det bara förvärrar och nu får jag ta konsekvenserna av det.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: