Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Största dumhuvud i världen- skilsmässa och omprövning  (läst 11047 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #15 skrivet: September 30, 2020, 20:40:27 »

Det är som om de flesta kvinnor är masochister, mannen kan slå dem, ta deras pengar och vara otrogen, men ändå går många tillbaka till denna, för enbart uppleva samma sak om och om igen.
Klart det blir ett tomrum, men ta och fyll den med kärlek till dina barn, och tanken om vad du kan bli för dem, nu när skuldsaneringen är slut, och du blir av med han som kanske ändå kommer återgå till arbetslösheten, och en fulltidsförsörjning av dig.
Du skall se att din sexlust kommer tillbaka när skuldsaneringen är slut, du får råd att köpa lite nya kläder, och om corona vill det till den tiden, du kan gå ut och träffa nya människor, som förtjäner att vara med dig.
Ta inte kräket tillbaka, han kommer aldrig att förbättra sig.

Det var ju han som lämnade mig, så komma tillbaka vill han ju inte.
Loggat
JediMaster
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 16



« Svara #16 skrivet: Oktober 20, 2020, 12:17:55 »

Hej KassaKon!

Jag hoppas det har gått bra med ömprövningen; det finns väl inga konstigheter där vill jag tro — en ömprovning borde vara smärtfritt. Jag har gått genom nånting liknande; mitt ex var otrogen, slog och misshandlade både mig och barnen. Det ledde till att vi separerades till slut, och självklart blev hon anmäld för barnmisshandel av socialen. Nu har det gått ett år sen jag lämnade henne och jag har all min fokus på mina barn och mig själv — tycker du borde också bara tänka på dig själv och dina barn. Själv har jag precis godkänt en betalningsplan från KF, och ser bara en ljus framtid för mig själv och mina barn. Glöm exet i vilket fall, ingen vill ha en otrogen partner. Har partnern varit otrogen en gång, så är sannolikheten att denne har varit otrogen flera gånger och kommer vara otrogen även i framtiden.

Finn harmoni i dig själv så kommer alla naturliga känslorna tillbaka!
Loggat

May the force be with you, always!
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #17 skrivet: Oktober 27, 2020, 15:37:20 »

Hej KassaKon!

Jag hoppas det har gått bra med ömprövningen; det finns väl inga konstigheter där vill jag tro — en ömprovning borde vara smärtfritt. Jag har gått genom nånting liknande; mitt ex var otrogen, slog och misshandlade både mig och barnen. Det ledde till att vi separerades till slut, och självklart blev hon anmäld för barnmisshandel av socialen. Nu har det gått ett år sen jag lämnade henne och jag har all min fokus på mina barn och mig själv — tycker du borde också bara tänka på dig själv och dina barn. Själv har jag precis godkänt en betalningsplan från KF, och ser bara en ljus framtid för mig själv och mina barn. Glöm exet i vilket fall, ingen vill ha en otrogen partner. Har partnern varit otrogen en gång, så är sannolikheten att denne har varit otrogen flera gånger och kommer vara otrogen även i framtiden.

Finn harmoni i dig själv så kommer alla naturliga känslorna tillbaka!

Nu tycker jag ju det är milsvidd skillnad mellan att vara otrogen och att misshandla någon. Och jag tror inte på myten otrogen en gång = alltid otrogen. Jag har redan vid tidigare relation förlåtit en otrohet och visst, den mannen lämnade mig ca 10 år senare pga att han fått känslor för en annan. Men det berättade han för mig så att jag kunde vara med i beslutet att separera. Jag klassar inte det riktigt som otrohet.

Omprövning blir inte aktuellt då det ju skulle innebära att jag ev får betala lite till och det kan jag inte helt enkelt.
Loggat
JediMaster
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 16



« Svara #18 skrivet: November 03, 2020, 21:46:54 »

Det var inte min avsikt att jämföra de två; jag berättade bara om min erfarenhet. Jag hoppas att det kommer gå bra för dig <3
Loggat

May the force be with you, always!
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: