Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering sedan juni 2020, fått föreläggande med delgivningskvitto  (läst 1556 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sjöhästen
Newbie
*

Antal inlägg: 4

« skrivet: Augusti 13, 2020, 12:05:14 »

Hej! Jag har skuldsanering sedan juni 2020, fick inledande i mars och började betala då direkt.
Häromveckan fick jag ett föreläggande om betalning och ett delgivningskvitto att skriva på.
Men den skulden ingår i min skuldsanering! Inkassobolaget säger att den inte ingår i min skuld
sanering men det gör den alltså. Har ringt och kollat vid KFM. Där säger de att jag ska skriva
under och skicka in men bestrida om  inkassobolaget vill ha utmätning av beloppet. Det känns
förvirrande och oroligt alltihop. Att inkassobolagen är fulingar vet jag, men ändå, de kan inte
vinna det här ändå. KFM säger att de inte har något för att det gör så här mot mig. Går det till
så här när man har skuldsanering? Sad
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1563

« Svara #1 skrivet: Augusti 14, 2020, 10:25:22 »

Du skall skriva på delgivningskvittot, med skriv BESTRIDAS för ingår i skuldsanering på delgivninvgskvittot.
Tyvärr vet Inkassobolagen ofta inte vad som är rätt och fel, så du kan förvänta att de kör med dessa ful trix för att få lite mera pengar.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« Svara #2 skrivet: Augusti 16, 2020, 22:27:40 »

Juridiskt sett kommer de ingenstans. Skriv gärna vilket inkassobolag som gör så här så andra kan ha koll om de försöker likadant.
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
Fattigflickan
Newbie
*

Antal inlägg: 24

« Svara #3 skrivet: Augusti 30, 2020, 20:31:52 »

Det är inget inkassobolag utan en Bank.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: