Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: OM jag missat någon borgenär i min ansökan?  (läst 217 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ljuybos
Newbie
*

Antal inlägg: 5

« skrivet: Juli 29, 2020, 11:44:54 »

Vad händer då? kan jag lägga till det i efterhand isåfall?

Har så mycket skulder på så många olika ställen så jag vet inte om jag missat nåt. Jag menar alltså inte skulder som uppkommit sedan jag skickat in ansökan för såna har jag inte. Men om jag hittar ett inkassobolag som jag missat tänker jag?

Jag har googlat på inkassobolag och loggat in på alla jag hittar för att söka skulder men hipsvips missar man ju nåt...

Jag har inte dragit på mig nåt de senaste 5-6 åren, mina skulder är gamla från 2003 till typ 2011 och uppgår till nästan 1,5miljoner just nu. Har äntligen skickat in ansökan efter åratal av ångest och ett huvud nerstucket i sanden.
Känns otroligt jobbigt och samtidigt väldigt spännande, har ju levt ett helt vuxet liv i skuld.
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1532

« Svara #1 skrivet: Juli 29, 2020, 17:36:52 »

Om du beviljas inledande skuldsanering, publiseras detta i POIT (Post och Inrikes Tidningen) och så kan de eventuella inkassobolag du glömt anmäla skulden.
Skulle det sedan efter du eventuellt fått skuldsanering beviljad komme en skuld fram, då är det körd för den borgenären, han kan glömma att få några pengar, för när först din skuldsanering är avslutad skall alla skulder från före det datum du fick inledande skuldsanering avskrivas, även de som inte kom med i skuldsaneringen. CSN har dock lite förbehåll, här är den enbart de skulder som hadde förfallodag innan inledande som avskrivas, övriga skulder från inledande beslutet få du lov att betala.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
Ljuybos
Newbie
*

Antal inlägg: 5

« Svara #2 skrivet: Juli 30, 2020, 08:30:15 »

Underbart, tack för svaret!

Ser att du svarar på många inlägg, vilket stöd du är!

Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: