Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sparande under pågående skuldsanering  (läst 2829 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Psykopeach
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: Januari 22, 2020, 18:07:46 »

Jag har en liten fundering som jag hoppas någon kan ge klarhet i eller iaf lite tips på hur ni själva gör/inte gör.

Jag har haft skuldsanering i ett år nu och gör allt jag bara kan för att spara så mycket pengar som möjligt vilket såklart innebär att leva ganska snålt på alla plan. Dessutom räknade min budget och skuldrådgivare inte med någon O.B när hon uppgav min lön vilket såklart var väldigt konstigt, hur som helst innebär det att jag får ca. 2,000 extra före skatt per månad. ( Så rent krasst uppnår det ju inte kravet för omprövning)

Jag undrar hur mycket man får spara egentligen av det man har kvar av lönen när man har betalat till kronofogden och om någon borgenär kan ifrågasätta min förmåga att leva snålt och spara pengar?

Sen till min följdfråga. Jag har valt att spara pengar i aktier och fonder och jag undrar om det finns någon annan som också gör det och isf har stött på problem?

Borgenärerna kan ju inte se mina konton och skusan kollar ju inget så länge man betalar som man ska, däremot så kommer ju borgenärerna kunna se vid vissa kreditupplysningar att jag deklarerar överskott av kapital pga. mitt sparande i aktier/fonder, kan dom då begära omprövning trots att det är sparat helt legitimt?

Hur mycket lyckas ni spara under eran skuldsanering?

Tacksam för svar!  Smiley
Loggat
KassaKon
Hero Member

Antal inlägg: 1106

« Svara #1 skrivet: Januari 28, 2020, 12:55:53 »

Tror jag har sett dig och din fråga i annat forum Wink.

Jag har inte lyckats spara en krona tyvärr trots att vi lever snålt. Det borde inte spela någon som helst roll om eller hur du sparar under skuldsaneringen.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: