Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Medsökare  (läst 3848 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1542

« Svara #15 skrivet: November 07, 2019, 15:40:07 »

Kan endast hålla med herkules, all stöd vi kan få från personer med anknytning till kronofogden är verkligen bra.
Det är endast med stöd från personer anställda vid KFM som jag har fått så stor vetande om skuldsanering som jag har, detta har varit till glädje för flera här på forumet, så alla kronofogder som vill och kan engagera sig här på forumet är värda guld, och bör få all kredit de kan.
De kronofogder som däremot endast är här för att snoka, de kan väl flytta till en egen sandlåda och leka.
Tack Nyx, och de mera anonyma från kronofogden som finns här på sidan.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
Pluribus
Full Member

Antal inlägg: 118

Hemsida
« Svara #16 skrivet: November 08, 2019, 09:24:21 »

Kan endast hålla med herkules, all stöd vi kan få från personer med anknytning till kronofogden är verkligen bra.
Det är endast med stöd från personer anställda vid KFM som jag har fått så stor vetande om skuldsanering som jag har, detta har varit till glädje för flera här på forumet, så alla kronofogder som vill och kan engagera sig här på forumet är värda guld, och bör få all kredit de kan.
De kronofogder som däremot endast är här för att snoka, de kan väl flytta till en egen sandlåda och leka.
Tack Nyx, och de mera anonyma från kronofogden som finns här på sidan.

Är den rätta vägen och enda vägen som jag ser det.
De som har mod nog på kronofogden att stå upp
för de som marginaliseras är sanna hjältar.
Har själva några i åtanke ..
Pluribus
Loggat

Statens skuldindrivning med myndigheten kronofogden måste reformeras med moderna lagar och föreskrifter. Bedrägliga kapitaliserings skuldfällor från finansiella institut, inkassobolag och andra aktörer som kronofogden finansierar måste bort.
Ledsna skuggan
Newbie
*

Antal inlägg: 12

Hemsida
« Svara #17 skrivet: November 17, 2019, 14:54:48 »

Nu får man nog skilja på "skuldsanering" och omstartslån från diverse långivare.

Skuldsanering är, som Nyx påpekar, ett myndighetsbeslut.
Detta beslutas alltså av kronofogden och grundar sig på skulsaneringslagen.

Omstartslån från tex Nystartfinans.se är inte annat än ett lån från lånegivare som lånar ut trots betalningsanmärkningar etc.
Har inget med begreppet "skuldsanering" som vi andra ser på skuldsanering.
Om jag har en massa småskulder till höger och vänster kan ett sådant lån kanske vara bra (?) för att samla ihop alla skulder till ett enda lån. Detta kanske kan göra det lättare att betala? Kanske vissa förknippar det med att man skuldsanerar sin ekonomi?

Har förresten själv sökt skuldsanering, och efter lång väntan så ringde idag en handläggare som börjat kika på min/vår ansökan.
Månde det äntligen finnas en ljusare framtid?
Kommer att skriva i ett särskilt inlägg senare (ikväll hoppas jag) för vad som hänt i mitt/vårat ärende till dags dato.

Okej. Men då undrar jag. Vilken skuldsanering tog ni. Kronofogden eller. När jag sökte tio kronofogden så blev jag nekad pengar. Första gången Så dom inte vad det var. Det andra är. Jag fick ingen svar Förän jag ringde. Så antingen är det att jag måste ha stora skulder eller så var det inte så farligt alls. För dom.

Jag menar nekad till skuldsanering. Ursäkta mig. Jag är ogräs Britton med allt.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: