Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering ansökan avslagen  (läst 1496 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
herkules
Jr. Member
**

Antal inlägg: 83

« skrivet: November 01, 2019, 19:29:39 »

Både jag och min fru fick avslag  på skuldsaneringsansökan handläggaren skrev massa fel på beslutet  och sen stod det ej viktiga saker som vi hade sagt mycket dålig handläggare tycker vi... min fru skall överklaga jag vet ej hur jag skall göra . Söker jobb nu så man har annat att tänka på   Cry Cry Cry Cry Cry Shocked Shocked
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1500

« Svara #1 skrivet: November 03, 2019, 12:12:04 »

Om din fru överklager, då bör du med göra det, ni kan väl använda samma mall i överklagandet om era avslag liknar varandra.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
herkules
Jr. Member
**

Antal inlägg: 83

« Svara #2 skrivet: November 03, 2019, 22:23:35 »

Jag vet inte känns som att det går åt helvete med allt just nu och sen får man handläggare som ej hör och skriver sina egna slutsatser..  Kan man begära någon annan handläggare  ?
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #3 skrivet: November 03, 2019, 22:28:00 »

Du får inte samma handläggare en gång till, om du skulle få det kan du begära en annan för det inte ska kunna uppstå en här situation.
Loggat

ivkej
Hero Member

« Svara #4 skrivet: November 04, 2019, 10:35:29 »

Du får inte samma handläggare en gång till, om du skulle få det kan du begära en annan för det inte ska kunna uppstå en här situation.

EN jäv situation skulle det vara.
Handläggaren kan ha förutfattade meningar från tidigare handläggning, och då kan det bli jäv.
Personligen begärde jag att få handlagt mitt ärende i Göteborg, efter råd från ett medlem här, men det är 5 år sedan, jag vet inte om KFM har ändrat så man inte kan det längre, i annat fall tycker jag du skulle begära handläggning i Göteborg, det kan aldrig skada.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: