Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Betala tillbaka på skatten! Betala efter 12:e November HJÄLP!  (läst 1079 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hallonpaj80
Newbie
*

Antal inlägg: 44

« skrivet: Oktober 24, 2019, 13:52:30 »

Hej!
Jag har ungefär 3500 som skall betalas tillbaka på skatten , ska tydligen vara inne senast 12: e november. Finns ingen möjlighet att jag kan betala detta då och som jag förstår går det till KFM isf??har tänkt betala en del 25 e november. Någon som vet hur snabbt de skickar det vidare ? :-( Tack!
Loggat
birmakatt
Full Member

Antal inlägg: 188

« Svara #1 skrivet: Oktober 24, 2019, 17:36:53 »

Tror de skickat en månad efter att betalningen skulle varit inne. De kör avstämning i slutet av månaden och då för du en uppmaning, men känner mig lite osäker och vill inte lura dig. Hoppas nån annan kan det bättre men är ganska säker att du kan swisha pengarna till skatteverket 25/11 utan att de hunnit skicka till KFM
Loggat

Har fått skuldsanering, men förlorat min hälsa och kan aldrig bidra till samhället mer. Är allt annat än glad!
birmakatt
Full Member

Antal inlägg: 188

« Svara #2 skrivet: Oktober 24, 2019, 17:38:50 »

Glömde nämna att man kan få anstånd med betalningen.
Loggat

Har fått skuldsanering, men förlorat min hälsa och kan aldrig bidra till samhället mer. Är allt annat än glad!
Nyx
Sr. Member

Antal inlägg: 447

« Svara #3 skrivet: Oktober 24, 2019, 17:39:49 »

Hej!

Om du kontaktar SKV är det möjligt att få anstånd.  

Nu var inte din fråga om det specifikt, men om man har löneutmätning är det möjligt att få utrymme att betala vissa krav. Förutsättningen är att kravet skulle ha en bättre rätt i en löneutmätning än de andra kraven som finns i den nu. Exempelvis ett skattekrav och det finns bara enskilda mål.
Loggat

Handläggare, KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
hallonpaj80
Newbie
*

Antal inlägg: 44

« Svara #4 skrivet: Oktober 26, 2019, 21:52:42 »

Tack för alla svar. Känns lite lugnare nu.. Ska ringa till veckan är ju bra om det går att dela upp eller få anstånd.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: