Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Får ingen kontakt  (läst 3366 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Janne59
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 21


« skrivet: April 29, 2019, 10:30:55 »

Hej!
Behöver lite hjälp...
Min son på 19 år har fått livet tilltrasslat för sig. Han har blivit utpressad till att teckna en massa telefonabonnemang, polisanmälan har han inte vågat göra pga farliga typer.
Nu när jag håller på och försöker få rätt på detta är det ETT !  telefonbolag som har besvärat sig att svara på skickade brev, resten skickar bara räkningar.
Någon som har erfarenhet i hur man får respons från dom här giganterna?? Mvh Janne
Loggat
kalle-sand
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 31


« Svara #1 skrivet: Maj 25, 2019, 21:31:00 »

Ja alltså till att börja med kan inte du skicka brev i ett ärende som rör din myndiga son enligt gällande sekretess lagstiftning. Om så är fallet, är det inte så konstigt att du inte får några svar.

Nummer 2, så är det oavsett omständigheter, absolut nödvändigt att det finns ett domslut att kunna hänvisa till, för att bevisa ATT det är på det sättet, inte bara något som sägs eller påstås. En polisanmälan räcker inte, det är inte ett "bevis" på det viset.

Tyärr tror jag dock ändå inte att är det inte frågan om ett uppsåtligt bedrägeri mot din son, är chanserna i princip obefintliga. Han har skrivit på och tecknat på ett avtal - dom har rätt att ta betalt... Och så pyr är verkligheten. Det finns i Avtalslagen få förmildrande omständigheter. Vi pratar om GRAV psykisk sjukdom, eller mot klart dement äldre. De fakto, inte ens dödsfall undantar dig från skyldighet i enlighet med avtalslagen... Dock ska då kraven givetvis ställas mot dödsboet. Men med en lagstiftning av den arten, kan man mer eller mindre glömma alla former av förmildrande. Förmodligen hjälper du på bättre sätt om du har ekonomisk möjlighet att lösa skulderna åt honom.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: