Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Byter ni bort namnet Fattiga Riddare eller är allt en lögn?  (läst 4187 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
MrSanoj
Full Member

Antal inlägg: 217

« skrivet: Mars 01, 2019, 23:47:32 »

Lena Nordqvist.

NU BYTER FATTIGA RIDDARE – FÖRENINGEN FÖR ÖVERSKULDSATTA NAMN. http://insolvens.se/riksforeningen/
Föreningen som arbetar för och med överskuldsatta byter namn. Fattiga Riddare blir nu Insolvens – föreningen för överskuldsatta. Anledning till namnbytet är att Insolvens bättre profilerar föreningen och beskriver dess syfte och mål.

I övrigt arbetar föreningen vidare i samma anda som tidigare. Insolvens fortsätter vara en förening som vänder sig till överskuldsatta eller till de som sympatiserar med svårigheter överskuldsatta möter i sin vardag. Vi arbetar på två plan, dels med att erbjuda stöd och ge råd till den som lever som överskuldsatt, dels med att väcka opinion bland allmänhet och beslutsfattare för att förändra evighetsgäldenärens hopplösa situation.
Loggat
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« Svara #1 skrivet: Mars 02, 2019, 00:14:12 »

Detta är något urgammalt. Insolvens var en förening som inte gjorde något värt namnet åt skuldöversatta. Men pengar fick de från höger och vänster. Många har varit rätt sura på dem
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
Pluribus
Full Member

Antal inlägg: 118

Hemsida
« Svara #2 skrivet: Mars 02, 2019, 10:46:13 »

Har inga problem med namnet Fattiga Riddare, bättre än insolvens som för min del
låter som en diagnos man lider av som en sjukdom. Det är nog bra för staten och
skuldindrivningen som kan peka ut med diagnos vilken box medborgarna tillhör.
Precis som de gör med kriminella och missbrukare kan de sätta tillhörigheten
insolvens personer som en box av medborgare som behöver vård och rehabilitering.
Fattiga riddare är neutralt och bra och tjänar sitt syfte om än en del berättelser här
verkar vara för bra för vara sant och tenderar det egentliga syftet med forumet.
För min del måste påverkan syftet och granskningen av statens skuldindrivning
leda till förändringar och reformer som ger överskuldsatta sitt liv tillbaka ur
fångenskap till produktiva samhällsmedborgare på så kort tid som möjligt.
Vår motpart vill ha så lång rehabiliteringstid som möjligt och gärna
utmåla skuldsatta med epitet som Insolvens

@Pluribus

Loggat

Statens skuldindrivning med myndigheten kronofogden måste reformeras med moderna lagar och föreskrifter. Bedrägliga kapitaliserings skuldfällor från finansiella institut, inkassobolag och andra aktörer som kronofogden finansierar måste bort.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #3 skrivet: Mars 02, 2019, 12:57:00 »

Som tidigare nämnts så är det där urgammalt.

Insolvens kallade sig för Fattiga Riddare men blev tvungna att byta namn då det av uppenbara skäl redan var upptaget.
Från början var Fattiga Riddare en förening i Göteborg. I denna förening blev det en massa tjafs samt en hel del ekonomiska oegentligheter vilket i sin tur ledde till utredningar osv. Sedemera gick Göteborgsföreningen i konkurs.

Då jag var väldigt aktiv med forumet så tog jag över från konkursen och började bygga upp allt igen "på mitt sätt".
(dvs utan risk för maktkamper och ekonomiska bedrägerier)

De tidigare, som konkursade, startade då nåt som hette "nytt kliv mot nytt kiv" eller nåt liknande, men historien upprepade sig, varför Insolvens kom till. (eller som dom försökte heta: Fattiga Riddare)
denna sida/forum redan var så etablerad som den var så räknades det som renommésnyltning så dom blev helt enkelt tvungna att byta namn till Insolvens.

Som alla som följt detta genom åren så står det rätt klart att inte heller det gick så bra.
Dom plockade in MASSOR av bidragspengar till egna löner och dyra lokaler, men sen var det inte så mycket mer.

Idag ligger väl deras verksamhet i stort sett nere vad jag förstått (har dock inte engagerat mig att kolla speciellt mycket), åtminstone verkar hemsidan endast vara en mall med gammal text. Inget diskussionsforum kvar? Bankgironumret på sidan verkar inte längre existera samt att domännamnet verkar vara registrerad på ett företag i England enligt iis.se.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
MrSanoj
Full Member

Antal inlägg: 217

« Svara #4 skrivet: Mars 04, 2019, 16:40:02 »

Tack för förtydligandet, jag trodde att sidan var under uppbyggnad, det står ju 2019 på den.

Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: