Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Byta jobb och bostad under inledande  (läst 9740 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Heeeenke
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« skrivet: December 17, 2018, 14:50:34 »

Hej Jag undrar hur det ställer sig att byta jobb och bostad under inledande sanering? Har ev fått ett annat jobb på en annan ort!
Loggat
Emmskpat
Medlem
Jr. Member
*
Offline Offline

Antal inlägg: 78


« Svara #1 skrivet: December 17, 2018, 17:59:25 »

Om de ekonomiska förutsättningarna (hyra, inkomst, utgift) ändras så bör du snarast ta kontakt med din handläggare! Det kan finnas flera alternativ för handläggaren att ta i beaktande beroende på om det blir mer eller mindre att betala.

Uppdatera oss gärna sen Henke, det är en intressant fråga!!
Loggat
Heeeenke
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« Svara #2 skrivet: December 17, 2018, 19:02:35 »

Okej okej Hyran lär ungefär hamna på detsamma fast lönen ökar något. Det kommer jag absolut göra!!
Loggat
Heeeenke
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« Svara #3 skrivet: December 17, 2018, 19:15:14 »

Glömde kanske tillägga att jag har inledande from 1 dec! Sen ligger det ett skuldsanerings förslag hemma med som ska godkännas  Grin Grin
Loggat
Mittnyaliv
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #4 skrivet: December 19, 2018, 04:14:36 »

Snabba ryck från KFM där. Härligt! Fråga din handläggare. Misstänker att ett nytt förslag måste gå ut i din sits om förutsättningarna ändras innan beslut är taget, kan ha fel dock.
Loggat
Grönan
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 25


« Svara #5 skrivet: December 19, 2018, 08:36:37 »

Jag tror på ett nytt förslag. Själv hade jag inledande från 31/1 till beslut 31/8 och då hamnade min nya lön från april med i nya förslaget. Själv skulle jag kollat upp och fått med så att allt blir helt korrekt från start. Då har du gjort enligt alla regler som finns och kan sova gott om nätterna  Smiley

Lycka till!
Loggat
Heeeenke
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« Svara #6 skrivet: December 19, 2018, 09:10:39 »

Ja det gick fort som tusan! Godkänt betalningsplanen idag så nu är det bara att vänta på om det går igenom eller ej Smiley
Tyvärr är det inget klart än så kanske dumt att kontakta handläggaren nu innan jag har något besked om hur det blir. Eller vad tycker ni?
Loggat
Mittnyaliv
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #7 skrivet: December 19, 2018, 10:02:34 »

Ok, har du redan godkänt förslaget kanske det är bättre att ha is i magen och invänta beslutet för att inte skapa oreda. Därefter begär du omprövning. Om det är "den rätta" vägen att gå vet jag inte men känns som ett hyfsat drag just nu antar jag.
Loggat
jaden
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 126


« Svara #8 skrivet: December 19, 2018, 10:40:12 »

Men vänta nu...inledande 1/12 och redan betalplan? Hur kan dom ge dig förslag på betalplan när fodringsägarna har 1 månad på sig(från 1/12) att rapportera in sina skulder till Skusan.
Loggat
dumle
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 579


« Svara #9 skrivet: December 19, 2018, 19:29:21 »

Men vänta nu...inledande 1/12 och redan betalplan? Hur kan dom ge dig förslag på betalplan när fodringsägarna har 1 månad på sig(från 1/12) att rapportera in sina skulder till Skusan.
Så gjorde mannens handläggare också, ett förslag på skuldanering att skriva under och godkänna, innan tiden för fodringsägarna gått ut.
Loggat
Nyx
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 494


« Svara #10 skrivet: December 24, 2018, 14:47:32 »

Nu för tiden startar man en betalplan direkt vid inledande, vilket nog är bra.

Justeringar kan ju göras. Om inledandet inte leder till beslut fördelas pengarna som vanligt och vanlig handläggning förgår.
Loggat

Kronoinspektör KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
Heeeenke
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« Svara #11 skrivet: Februari 01, 2019, 11:26:09 »

Fick samtal i dag från min handläggare. Goda nyheter  Smiley Inga invändningar mot min saneringen så nu är den godkänd Cheesy
Loggat
MoaMoa
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 36


« Svara #12 skrivet: Februari 02, 2019, 19:55:37 »

Stort  grattis  Cheesy

Loggat

Nu på andra sidan skuldsaneringen.
Skuldsanering 2014-2019
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: