Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Creditsafe  (läst 6983 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Cc
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 119


« skrivet: November 16, 2018, 06:18:50 »

Idag när jag vaknade så såg jag att det inkommit digital post på min Kivra. Loggade in och såg att Creditsafe har tagit en kreditupplysning på mig. Jag har haft skuldsanering snart 2 år, och det här är första gången något av långivarna tagit kreditupplysning på mig sen jag fick mitt beslut. Jag har skött mina inbetalningar och har inte fått någon större inkomstökning sen beslutet, men jag känner ändå olust när man ser att dom håller stenkoll. Känns som dom verkligen letar efter anledningar till att sätta dit folk.
Loggat
jobaby
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 145


« Svara #1 skrivet: November 16, 2018, 07:19:49 »

God morgon!
Samma sak här. Arvato som tagit upplysning via creditsfe. Också haft skuldsanering i snart 2 år.
Loggat
Nannais
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 46


« Svara #2 skrivet: November 16, 2018, 09:56:44 »

Samma här.  Arvato finans och jag har haft sanering i snart tre år. Hade en ganska rejäl ökning i inkomst förra året på grund av en engångsposter men begärde omprövning pga den som det blev avslag på- så tror inte att det spelar någon roll. Men håller med om att det känns väldigt obehagligt att vara så övervakad trots att man skött sig fläckfritt.
Loggat
jobaby
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 145


« Svara #3 skrivet: November 17, 2018, 07:41:27 »

Borde ju vara intressantare för dom att ta en upplysning när årsinkomsten uppdateras? Eller vad vill de se nu i nov?
Loggat
Snöflinga
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 9


« Svara #4 skrivet: November 17, 2018, 22:37:13 »

Jag är inte ensam ser jag! Samma sak hände mig i fredags när jag vakna.  Haft beslutande skuldsanering i 6 mån bara.
Loggat
Hoppet_88
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« Svara #5 skrivet: November 19, 2018, 10:39:14 »

Samma här, för min sambo och mig!
Loggat
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #6 skrivet: November 19, 2018, 13:32:03 »

Samma för mig!

Det konstiga är att den inte stämmer överens med den UC jag nyligen tog på mig själv. På den finns en bet.anmärkning pga kvarskatt och en kredit till Entercard (som för övrigt inte borde vara med eftersom den är med i min skuldsanering). På den som Arvato tog syns endast skuldsaneringen och inkomsten.
Loggat
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #7 skrivet: November 19, 2018, 13:39:48 »

Samma för mig!

Det konstiga är att den inte stämmer överens med den UC jag nyligen tog på mig själv. På den finns en bet.anmärkning pga kvarskatt och en kredit till Entercard (som för övrigt inte borde vara med eftersom den är med i min skuldsanering). På den som Arvato tog syns endast skuldsaneringen och inkomsten.

Läste på lite om betalningsanmärkningar och sekretess och förmodligen är skatteskulden sekretessbelagd eftersom skulden är betald och jag inte har några andra snmärkningar kvar, förutom skuldsaneringen och det är nu 3 år sedan den inleddes. Därför kan jag se den men inte någon annan. Vilket egentligen inte spelar så stor roll, för anmärkningen för skuldsaneringen ensam hindrar en ju från det mesta.
Loggat
alni65
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 38


« Svara #8 skrivet: November 20, 2018, 19:02:27 »

Även samma för mej! Arvato som tagit upplysning. Nu har jag redan haft omprövning med avslag i år så jag hoppas det är lugnt för denna gång...Men det är jobbigt att man fortsatt ska vara så jagad...
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: