Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Utdrag hos KFM - Vad har hänt?  (läst 13253 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« skrivet: Augusti 14, 2018, 13:23:47 »

Två gånger på lika många veckors tid har jag begärt utdrag ifrån KFM och båda gångerna har jag fått det hemskickat. Nu verkar det ju vara nått väldigt knepigt som pågår eftersom mina skulder hos KFM är nästan bara en tiondel av vad dom var innan sommaren (via utdrag då). Har inte fått några andra besked. Förvisso positivt för mig, men vad fan har hänt? Kan dom ha dabbat sig eller har dom nån pryo som skriver ut protokollen? Nån som varit med om nått liknande, om jag nu har ett utdrag hur "håller det" gentemot de jag är skyldig pengar? Jag är totalt förbryllad nu.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #1 skrivet: Augusti 14, 2018, 13:59:08 »

De skulder som fanns innan sommaren kan vara återkallade från borgenären. Det är så att de får betala varje år för skulder sm KFM bevakar, så många återkallar skulderna när först de har fått ett utslag, då är skulden fastställd, och de kan hålla liv i den hur länge som helst, genom att skriva en påminnelse till dig några gångar inom den preskriptionsperiod som skulden nu har. Skulle det se ut som du får bättre ekonomi i framtiden, då kan du vara säker på att skulderna poppar upp hos KFM som svampar i et fuktig skogsbotten på hösten.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #2 skrivet: Augusti 14, 2018, 14:12:48 »

Ok intressant, men ingen har skickat nån påminnelse eller ett ”återtagande”. Hur som helst har jag nu ringt KFM o bett om ett ”totalt” utdrag samt vad som jänt sedan innan sommaren. Bör ju framgå i det utdraget vad den egentliga skulden är.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #3 skrivet: Augusti 14, 2018, 14:34:53 »

Man kanske skulle passa på o skriva sig utomlands då?Huh? samt ”döda” sin digitala brevlåda. Blir ju inte helt ”lätt” att skicka påminnelser då.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
Nyx
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 494


« Svara #4 skrivet: Augusti 14, 2018, 16:57:39 »

Ok intressant, men ingen har skickat nån påminnelse eller ett ”återtagande”. Hur som helst har jag nu ringt KFM o bett om ett ”totalt” utdrag samt vad som jänt sedan innan sommaren. Bör ju framgå i det utdraget vad den egentliga skulden är.

KFM kan inte veta vad den ”egentliga” skulden är. Alla fordringsägare har ju knappast alla sina skulder hos KFM, att återkalla verkställighet kan ju betyda att gäldenären gjort upp nått ackord osv.

Det enda KFM kan ge dig som indikation på skuld är vad som är för verkställighet, och vilka betalningsförelägganden som finns som är rätt nya, för de kommer oftast inte ha så stora förändringar sen utslaget.
Loggat

Kronoinspektör KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: