Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Är det särskilda regler ang delgivning vid el skuld?  (läst 58068 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Usg64
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 297


« Svara #45 skrivet: Oktober 09, 2011, 17:16:06 »

Det är väl ett krav att kunden skall vara delgiven först. Något i social lagen. Det skall väl delges till soc med om jag inte har helt fel.
Loggat
lesspåallt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 152


« Svara #46 skrivet: Oktober 26, 2011, 06:48:29 »

Deltra kravek är bara skojare som jobbar hos.. Hos mig bröt sig delgivningsmannen in för o delge mig en delgivning. gubben gick till vaktmästaren och sa att han jobbade för polisen och krävde att dom skulle öppna dörren till mig vilket dom gjorde..  Har 0 tillit till deltra över huvud taget.
Loggat
dumle
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 579


« Svara #47 skrivet: Oktober 26, 2011, 07:38:35 »

Deltra kravek är bara skojare som jobbar hos.. Hos mig bröt sig delgivningsmannen in för o delge mig en delgivning. gubben gick till vaktmästaren och sa att han jobbade för polisen och krävde att dom skulle öppna dörren till mig vilket dom gjorde..  Har 0 tillit till deltra över huvud taget.
Delta Kravek är de som kommer med delgivning från vattenfall om man inte skriver under deras. Den gubben som kommer hit är schysst, sist han var här så frågade jag honom om lönen han komma in först innan det var risk för avstängning, det var nog lite drygt de tre veckor som var kvar, ja för fan sa han, jag väntar några dagar innan jag lämnar in delgivningen:) och det gjorde han,  han är faktiskt trevlig för att vara delgivningsman, men undantaget bekräftar regeln.
Loggat
lesspåallt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 152


« Svara #48 skrivet: Oktober 26, 2011, 16:39:31 »

då hade du tur dumle för dom som jobbar i östergötland på deltra är inte som dom ska i skallen
Loggat
Fattig Menrik
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 151


« Svara #49 skrivet: Februari 17, 2012, 13:47:16 »

Delta Kravek är de som kommer med delgivning från vattenfall om man inte skriver under deras

Aha nu förstår jag. Den delgivningen måste jag ha missat då.
De ANTAR välldig mycket att jag skulle ha fått av dem alltså.
Så Vattenfall slipper dra in pengarna först via god inkassosed och hotar med avstänging på en gång?

Dumle du har fått tur i alla fall.
Jag fick två poliser på jobbet som tänkte delge mig en räkning av Vattenfall.

Jag hade aldrig hört talas om Delta Kravek och hade ingen aning att de kan hyra in poliser.
Ingen aning att polisen låter sig hyra in som horar av inkassoparasiter.
Det känns lite .... hur ska jag säga det ...fascistiskt faktiskt.
Jag ger inte mitt samtycke till fascism dock, och skrev inte under så klart.

Men VF och DK står nu ochså på min bovar-lista  Tongue
Så trevligt mellan Polisen, Staten och Kommunen, och alla de andra BOLAGEN som blir betalda av våra (stulna) skattepengar.

Meningen är alltså att de ska tjäna oss men antagligen har de blivit lite glömsk och  har ingen koll på uppdraget längre: de rånar oss som äkta Vikingar!
 Grin
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: