Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hjälp mej å sluta noja . . Tack  (läst 473 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
bifrost431
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« skrivet: Mars 14, 2018, 01:57:54 »

Va tros om detta scenariot ?  . . .

Mitt fall: har löneutmätning på låg sjukersättning där finns inga utrymmen för återbetalning.      KFM 1 ärende CSN.

Har 2 fall av inkasso totalt 150k legat i 15år aldrig hamnat på KFM på grund av va ja tror tyder på att ja är Utvandrad å saknar tillgångar.

NU tänkte ja flytta till ett EU land där dessa 2 inkasso bolag har kontor. Hur stor chans ä de nu att dessa inkasso bolag skickar ner ärendet till detta land å sen drar de vidare på indrivning antar att dom måste dra de genom det landets domstol för beslut först vilket ä frågan när de gäller såna små belopp.

Tror ni dom tar säg till för detta? inkasso bolagen i Swea vet ju via UC att ja har sjukersättning på minimum nivå å kommer inte arbeta i det nya landet vilket i sin tur inte kommer ge nån utdelning om dom drar de vidare.

Hur ä era synpunkter ? ska man noja å vänta att nån indrivare knackar på dörren i de nya bostadslandet  ., KFM i Swea sa att det är endast dom som kan göra utmätning på lön som kommer från Sverige. Å det saknas tillgångar som bil samt fastigheter .
Loggat
Carina57
Jr. Member
**

Antal inlägg: 65

« Svara #1 skrivet: Mars 14, 2018, 23:47:20 »

Mitt fall: har löneutmätning på låg sjukersättning där finns inga utrymmen för återbetalning.      KFM 1 ärende CSN.

Har 2 fall av inkasso totalt 150k legat i 15år aldrig hamnat på KFM på grund av va ja tror tyder på att ja är Utvandrad å saknar tillgångar.

NU tänkte ja flytta till ett EU land där dessa 2 inkasso bolag har kontor. Hur stor chans ä de nu att dessa inkasso bolag skickar ner ärendet till detta land å sen drar de vidare på indrivning antar att dom måste dra de genom det landets domstol för beslut först vilket ä frågan när de gäller såna små belopp.

Tror ni dom tar säg till för detta? inkasso bolagen i Swea vet ju via UC att ja har sjukersättning på minimum nivå å kommer inte arbeta i det nya landet vilket i sin tur inte kommer ge nån utdelning om dom drar de vidare.

Hur ä era synpunkter ? ska man noja å vänta att nån indrivare knackar på dörren i de nya bostadslandet  ., KFM i Swea sa att det är endast dom som kan göra utmätning på lön som kommer från Sverige. Å det saknas tillgångar som bil samt fastigheter .

Inom EU lär du inte komma undan. Förr eller senare söker det landets fogde upp dig. Man lägger säkerligen alla omkostnader och avgifter på dig också. Speciellt CSN är ettriga och driver bl.a in skulder från personer i USA där man tar dem inför domstol....
Loggat
bifrost431
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #2 skrivet: Mars 15, 2018, 01:48:35 »

Inom EU lär du inte komma undan. Förr eller senare söker det landets fogde upp dig. Man lägger säkerligen alla omkostnader och avgifter på dig också. Speciellt CSN är ettriga och driver bl.a in skulder från personer i USA där man tar dem inför domstol....

Jo tack de vet ja! . . CSN kommer ligga kvar på KFM SWE dom får min skatteåterbäring så dom ä nog nöjda. .
Skulle dom andra 2 inkasso bolagen lägga ner tid å kraft till annat EU land tycker ja personligen låter långsökt. vist dom kan ju kolla med deras kontor i andra EU landet och med deras kontakter kolla upp om ja tjänar pengar i landet eller har en fin bil reggad, då skulle de klart bli aktuellt med indrivning.

I mitt fall en låg sjukersättning å det vet inkasso bolagen om så dom vet att ja kommer aldrig ligga över existensminimum så varför driva de vidare lixom. .
Ja tycker nästa ja svarar på min egen fråga Wink Även om dom nu skulle få till det med andra landets KFM så har ja min inkomst från SWE som redan är utmättpå och dom har ingen förmåga att berör inkomst från SWE som våran KFM redan har underbevakning. Så det ända isåfall har lite noja över är om dom kommer på hembesök på nya adressen i utlandet å plockar på säg ägodelar.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: