Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: vad kan ja mer göra?  (läst 1818 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
pain
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« skrivet: Mars 15, 2018, 13:54:02 »

hej jag har tyvärr haft ett ganska trasigt liv i många år blev hemlös som 16åring o har varit det till o från sen dess men har börjat rätta till sig nu är idag 28år
har med åren dragit på mig massa olika skulder som ja nu försöker få rätt på fick i november reda på att vissa delar av mina skulder ska vara preskiberade så skickade till inkasso om dessa o först hävdade dom att de hade skett preskibitionsavbrytande åtgärder så ja svarade 2017-11-14 med att ja ville ha en kopia på dessa och till vilka adresser dom skickats till och datum som dom skickats till och Kopia på denunationsbrev och Originalfaktura på samtliga ärenden, med varuspecifikation och datum samt vad som styrker att ja tagit imot breven då svarade dom me skicka bekräftelse på vissa av ärenden men dom låg ändå kvar på deras hemsida med tickande ränta och jag fick ändå inte dom uppgifter jag bad om så den 2018-01-18 skickade jag ett nytt mail där jag skrev att jag fått bekräftelse på preskibition men att dom ärendena låg kvar och det dessutom las på ränta på dom samt att jag fortfarande inte fått dom uppgifter jag bett om dom svarade på detta med ett mail om att det som ja fått bekräftelse hade nu plockas bort och att respektive handläggare för dom andra ärendena skulle höra av sig.
Fick sedan ett brev 2018-02-08 där det stod att betalningsföreläggande utfärdats av kronofogden 2008-05-06 vilket innebär att skulden tidigast kan breskiberas 2018-05-06 om inte preskibitionsavbrytande åtgärder vidtas vilket dom menar dom gjort genom att skicka brev till folkbokförings adress samt digital brevlåda. dom ber mig även betala hela skulden senast 10 dagar efter brevets utskrifts datum vilket är 2018-01-24. skrev idag 2018-03-15 att jag fortfarande inte fått dom uppgifter jag bett om som jag dessutom skickat och påmint om en gång tidigare. vad mer kan jag göra har försökt läsa mig till vad jag har för rättigheter i detta men har svårt med alla paragrafer mm allt blir bara rörigt i huvudet.
Är tacksam om det finns någon här som har tips o råd vill bara lösa allt så man kan få ett drägligt liv mvh
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: