Hej
Nu tänkte jag skicka iväg ett nytt brev som svar (eller en ny förfrågan egentligen) till Profina i det här fallet..
Kan någon här inne tycka till om brevet vore det toppen innan jag drar iväg det.
Mvh
Sheba
Se nedan:
Hej!
Jag skickade in en PUL begäran till er den 12 februari 2018 och fick den 14 februari 2018 ett kuvert innehållande en historiklista på mig som gäldenär.
Er skickade historiklista är ej tillräcklig för att utröna vilken eller vilka ursprungsskulder med den/deras specifika historia det gäller exakt.
Så jag förtydligar nedan:
På försättsbladet står det följande:
Aktnr,
kundnummer och
faktura nr: 55265 m.fl.
klientnr:
*Vad är skillnaden på kundnr och klientnr?
*Var vänlig att specificera vad ”m. fl” är för fakturanr samt specificera även vem som har varit borgenär från början till slut med dess aktuella datum.
*Vilket datum förföll varje enskild skuld?
*Vad betyder Gäldenär 793283 har slagits samman med gäldenär 830515
och Gäldenär 479177 har slagits samman med gäldenär 830515? Jag förstår så pass att gäldenären i de här fallen är ju jag men vilka är de olika borgenärerna i dessa ärenden?
Vad har hänt under tiden?
*Har något kravbrev skickats ut? Var har det skickats i så fall?
*Har påminnelser skickats ut? Var har det skickats i så fall?
*Skicka med kopior på originalfakturan på samtliga fakturor, även de som ni kallar ”m. fl” samt
*kopia på överlåtelsebrev.
*Kopia på skuldebrev.
* Ni behöver också skicka med förklaringen till era koder ni använder. Ex. AmBeskSär, AmAvi, AP, AM, AV, O, K, A R AMkost osv..
Tack på förhand.
Mvh