Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Presk  (läst 12771 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
lollipop48
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« skrivet: December 18, 2017, 18:47:53 »

Hej
Hoppas någon kan hjälpa mig Undecided Har under de senaste 4,5 åren bott i Stockholm men fortfarande haft kvar min gamla bokföringsadress  uppe i Norrland pga att jag inte haft ett eget hem här nere utan flyttat runt. Det har flyttat in nya hyresgäster där för länge sedan så all post måste ha gått i retur med adressat okänd. Jag har kämpat i 5 år med utmätning på lön. c:a 5000 kr varje månad. Nu för en månad sen så  fick jag äntligen ett eget boende och ändrade min adress hos skatteverket. Nu började mardrömmen Embarrassed Det tog inte mer än en vecka innan nya delgivningspapper började trilla ner i brevlådan. Inkassobolagen har inte ens kontaktat mig innan utan skickar direkt till kronkalle. Jag har alltså inte hört ett jota från dessa bolag under 4,5 års tid. Till saken hör att dessa har varit en sväng hos Kronofogden 2013 men drogs sen tillbaka och har sålts vidare till andra inkassobolag säkert för en spottstyver. Jag har använt den fina mallen som finns här och bestridit. Idag fick jag svar från ett inkassobolag. Vår kund anser att du ingått avtal med dem för att du betalt sju fakturor. Det var allt. Vad ska jag göra? Ska jag fortsätta bestrida? Inget som kan styrka att de har skickat mig en påminnelse eller något.. Jag blir helt förtvivlad över detta. SNÄLLA HJÄLP
Loggat
cover
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 50


« Svara #1 skrivet: December 18, 2017, 20:40:04 »

Börja med att begära PUL i från, kronfogden, skatteverket, alla inkasso bolag och borgenärer.
MALL hittar du här http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6593.0
Loggat
micke1234
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 190


« Svara #2 skrivet: Januari 18, 2018, 10:32:10 »

Hände mig med efter utebliven postgång men bestred allt och fick bort det mesta.
Så bestrid för allt vad tygen håller om det är konsumentskulder med 3års presk.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: