Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hjälp! Delgivning från KFM på gammal skuld?  (läst 6989 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Cantstandya
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: November 19, 2007, 18:36:03 »

Hej,

jag har idag fått ett delgivningsbrev från KFM som avser en skuld med förfallodatum juli 2004, sökande är Intrum Justitia och de är ombud för en teleoperatör som jag mycket riktigt har haft skulder hos. Nu till min fråga, hur skall jag gå tillväga för att hävda preskription? Kan jag ens göra det? Jag måste i vilket fall som helst skriva under delgivningskvittot och skicka in det, men är inte det ett preskriptionsbrott? Eller har jag missuppfattat allting som tror att denna skuld är för gammal för att drivas in? Tacksam för råd!  Smiley
Loggat
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #1 skrivet: November 19, 2007, 18:51:26 »

Jag tror du ska skicka in kvittot, det är inte på något sätt ett erkännande av skulden.
Sen skriver du till KFM att skulden är preskriberad och att de ska hänvisa ärendet tillbaka till Intrum.
Intrum kommer då att få svara KFM och sen tror jag tingsrätten kollar om skulden är preskriberad eller inte.  Det värsta med Intrum är att man brukar få kunna bråka duktigt med dem för att få de papper man begär, men det tar vi då...
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: