Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ser ljuset ur mina problem  (läst 24058 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #15 skrivet: November 23, 2017, 18:19:15 »

Ok

Såhär är det. EkonomiChefen tog på sig att hjälpa mig och VDn.
VDn har en del kontakter inom Kronofogden samt bra vänskap med Handelsbanken.

Men första som vi ska göra det är sammanställa alla skulder, utgifter, lön etc. Det fick jag på en att göra lista.

Det är klart från min sida nu har redan gjort det. Sen ska jag skicka in det till ekonomichefen. Han ska se över det
och räkna på allt.

Sen ska vi se över hur det ser ut antingen blir det skuldsanerings ansökan och om det visar sig avslag på
den så kommer de gå vidare med annat.

Det är iaf påbörjat och jag är glad att ha en VD och en EkonomiChef bakom mig.
Loggat
larses60
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 923


« Svara #16 skrivet: November 24, 2017, 11:38:39 »

De vill ha dig på fötter igen och det är glädjande och samtidigt lite rörande att det finns så vänliga människor till arbetsgivare.
Loggat
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #17 skrivet: November 24, 2017, 11:52:52 »

En företagsledare är alltid rädd om de som är lönsamma,resten får
han dras med.

fd.VD
Loggat
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #18 skrivet: December 24, 2017, 01:06:34 »

Update

Fick samtal idag av VDn om att Handelsbanken kommer kontakta mig efter dessa helger om möte där jag kommer
få ett lån för att bli kvitt skulderna.


Hur VDn bettede sig för att lyckas vet jag ej men jag fick mail av VDn om att jag är tillgång till företaget och behövs i framtiden samt att jag kan se denna lösning som en tidig julklapp.

Loggat
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #19 skrivet: December 24, 2017, 01:11:41 »

.
Loggat
Henkruck
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 32


« Svara #20 skrivet: December 25, 2017, 10:52:57 »

Fan så kul för dig ! hoppas de går vägen för dig ! hållar tummar å tår för dig ! god fortsättning på dig !
Loggat
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #21 skrivet: December 25, 2017, 16:56:40 »

Tack som fan, god fortsättning på dig med. Är så glad att jag äntligen kan leva ett normalt liv om nåt år utan å veta att jag har skuldsaldo eller är skyldig inkasso. Detta blir iaf en läxa för livet för min del.
Loggat
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #22 skrivet: Februari 15, 2018, 12:42:55 »

UPDATE

Äntligen Möte med Banken Tisdag 20 Feb :-)
Loggat
hallstabella
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1388


« Svara #23 skrivet: Februari 15, 2018, 22:36:56 »

Jag tror vi alla håller tummen för dig och hoppas det blir positivt! Lycka till!!
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
Hoppet_88
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« Svara #24 skrivet: Februari 16, 2018, 08:18:55 »

Jaa, håller verkligen tummarna för dig! Skall tänka på dig!
Loggat
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #25 skrivet: Februari 17, 2018, 17:32:11 »

Tack mina vänner. Årerkommer med besked. Ha en fin helg allihopa
Loggat
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #26 skrivet: Augusti 22, 2018, 12:52:26 »

God dag mina skuld vänner :-)


länge sen man var här å skrev men ska uppdatera er.

Efter mötet med Handelsbanken så sa de att jag hade en del anmärkningar (DOH) och ville ha en borgensman. Jag vart förbannad och sa att
det kan de glömma för det finns ingen. Hade jag vetat att jag skulle få detta för svar så skulle jag aldrig tagit den tiden och gå igenom skulderna igen.

Min VD vart rätt less på dem och sen vart det inget mera angående detta. Men så förra veckan så ringde min VD mig och man blir som vanligt skraj när man ser VD´ns nummer på luren hahhaha. Han sa att han och hela företaget ska byta BANK till Nordea. Nordea har tydligen skrytit om hur bra dem var osv osv. Då passade han på att fråga dem om mig då jag var ett skolklart fall där för att verkligen se att de var så jävla bra som de uppger sig vara och att de kan hjälpa personalen som har problem med t.ex skulder.

Nordea gick med på det och har nu möte med dem 5 September på jobbet och om det nu blir så att Nordea ger mig lån så kommer VD´n byta till Nordea både privat och företaget.

Skulle det vara skit igen så förlorar de 2 kunder men om de skulle bevilja så får de 2 nya kunder.

Jag återkommer efter 5 September om vad som hänt då saker å ting tar sin lilla tid.

Ju mer jag kan betala till banken så är chansen att få lån större. Jag kan nog avvara 9000:- i nåt år för att bli kvitt skulderna. Tror också Nordea kommer vilja köra det som
ett snabblån som ska betalas tillbaka snabbt. Dock kommer jag inte gå med på mer pengar än det kronofogden redan drar. De tar just nu 8500 för både mig och frun sammanlagt
men jag kommer runda av det till 9000:- kanske kanske möjligtvis till 10.000:- då jag snart har betalat av lånet på min bil och den 1000 lappen kan jag nog lägga på avbetalning till banken.
Loggat
bihslk
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #27 skrivet: September 14, 2018, 20:15:44 »

Vi fick mötet med Nordea och de ringde idag efter 1 vecka och sa att de kommer bevilja ett lån för mina skulder och detta är mitt livs enda chans.

Men nu vill de att jag ringer alla inkasso och förhandlar ner räntorna.
Började med att de första inkasso inte alls var villiga att gå ner mycket.

Hur ska man prata med dem? Jag tycker jag suger med att förhandla. Är så nervös mer nervös än när jag väntade på svaret från banken
Loggat
birmakatt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 193



« Svara #28 skrivet: September 14, 2018, 22:21:29 »

Låt mig göra det så ska du få se hur man får bort de snabbt som f-n  Smiley
Loggat

Har fått skuldsanering, men förlorat min hälsa och kan aldrig bidra till samhället mer. Är allt annat än glad!
hallstabella
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1388


« Svara #29 skrivet: September 14, 2018, 23:05:58 »

Jag gillar din stil Birmakatt Grin Grin! Det är klös i dig. Jag skulle nog också ha anlitat dig för några år sedan...
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: