Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sjukskriven under skuldsanering  (läst 6280 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hallonpaj
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« skrivet: Augusti 14, 2017, 16:39:26 »

Jag har skuldsanering och har nu kommit halvvägs. Har nu blivit sjukskriven pga utmattning och vet i nuläget inte hur länge jag kommer att vara det. När är det läge att ansöka om omprövning? Någon som vet hur kf ser på saken?
Loggat
valleyman
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 215


« Svara #1 skrivet: Augusti 14, 2017, 16:50:04 »

jag skulle meddela min handläggare omedelbart  så dom kan göra en omprövning direkt, annars står du där på betalningsdagen och inte har råd med din inbetalning som då räknas som missad inbetalning eller nått och det är inte gynnsamt kan jag tänka mej
jag har varit sjukskriven de 2 första månaderna jag skulle betalt in mina första delbetalningar men då ändrade min handläggare det så jag fick lägre månadsinbetalning tills jag började jobba igen, så gör det så tidigt som möjligt är mitt råd, kanske du inte har råd att betala något alls under sjukskrivningen ,
hör man inte av sej utan börjar slarva med inbetalningarna tror jag man har sämre chans att få hjälp av dom...det är iof en personlig tanke från mej men jag tror den är riktig
Loggat

Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker!
Hallonpaj
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #2 skrivet: Augusti 14, 2017, 17:03:41 »

Tack för ditt snabba svar! Måste söka omprövning för att jag fått lägre skatteåterbäring än vad som är beräknat i betalplan. Har därför skickat ett mail till kvinnan som gjorde den senaste betalplanen för mig i hur jag ska göra. Tror samma som du att det värsta är att inte betala och bara strunta i det!
Loggat
dumle
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 579


« Svara #3 skrivet: Augusti 14, 2017, 23:14:24 »

Tack för ditt snabba svar! Måste söka omprövning för att jag fått lägre skatteåterbäring än vad som är beräknat i betalplan. Har därför skickat ett mail till kvinnan som gjorde den senaste betalplanen för mig i hur jag ska göra. Tror samma som du att det värsta är att inte betala och bara strunta i det!
Men de räknar väl inte med skatteåterbäringen i en skuldsanering? när började de göra det?
Loggat
KassaKon
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1128


« Svara #4 skrivet: Augusti 15, 2017, 07:44:02 »

Tack för ditt snabba svar! Måste söka omprövning för att jag fått lägre skatteåterbäring än vad som är beräknat i betalplan. Har därför skickat ett mail till kvinnan som gjorde den senaste betalplanen för mig i hur jag ska göra. Tror samma som du att det värsta är att inte betala och bara strunta i det!
Men de räknar väl inte med skatteåterbäringen i en skuldsanering? när började de göra det?

Om den ligger nära i tiden innan beslut och den är förutsägbar kan de räkna med den som en första engångsbetalning tex.

Men jag säger som de andra: sök omprövning direkt. Utmattning kan ju ge en lång sjukskrivning, så det är väl bara att söka om det tills vidare och sedan anmäla om/när man börjar arbeta igen skulle jag tro.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: