Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Scoring 0  (läst 9179 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ester
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 98


« skrivet: April 19, 2017, 06:12:42 »

Jag har en liten fundering.
Jag har självbevakning på Ratsit och såg nu på morgonen att min scoring hade hamnat från 1 till 0.
Vad betyder det?
Det stod pga att personen saknar utmätningsbara tillgångar.

Varför halkar den till 0 nu fast jag har haft skulder i flera år?  Smiley
Loggat
Ester
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 98


« Svara #1 skrivet: April 19, 2017, 19:35:50 »

Glömde att tillägga att flera av mina betalningsanmärkningar har försvunnit dom senaste månaderna och jag har löneutmätning varje månad så skulden minskar.
Ändå har den halkat ner till 0.
Finns det någon annan som har 0 i score?
Är det så att Kfm kanske gjort ett utmätningsförsök? Det gjorde dom 2015 och då hade jag inte heller några utmätningsbara tillgångar.

Att den är 0, behöver jag oroa mig på något vis?

Loggat
dooks
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 143


« Svara #2 skrivet: April 19, 2017, 21:50:22 »

Hej,
Låg på scoring 9 tills idag och mitt sänktes till 0 idag med. Mycket märkligt. Jag har mailat Ratsit idag på morgonen utan svar än. Ringde fogden för att kolla, men inget registrerat sedan 10/10 -2014 då sista utmätningsförsöket gjordes. Har sedan betalat allt till fogden så det är min sista anmärkning som jag har kvar. Väldigt skumt detta.
Loggat
Ester
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 98


« Svara #3 skrivet: April 20, 2017, 03:38:07 »

Va märkligt.  Och speciellt för dig som har förbättrat så mycket. Undecided
Hör gärna av dig när du fått svar från dom.  Smiley
Loggat
NisseHolt
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #4 skrivet: April 21, 2017, 13:35:30 »

Jag blev fri från alla skulder för snart ett år sedan och haft en relativt låg men ändock positiv scoring tills för någon vecka sedan. Nu står det noll som för er andra i tråden med motiveringen att jag haft misslyckade utmätningar. Jag hade en "misslyckad" utmätning precis veckan innan jag betalade hela min skuld och den berodde på att jag samtidigt bytte arbetsgivare och KFM hade då inget att mäta ut på.

Tog kontakt med Bisnode och fick detta till svar ang. noll kreditvärdighet:

Citat
Hej XXX,

I dagarna har vi gjort om vår scoringmodell för privatpersoner och höjt utfallet på vissa uppgifter och sänkt utfallet på andra uppgifter.
 
Anledningen till att du inte får någon scoring hos oss är på grund av att du har ett misslyckat utmätningsförsök registrerat på ditt personnummer.

För mer information om detta ber vi dig kontakta Kronofogden.

Ha en bra dag,   

Med vänliga hälsningar
 
Bisnode
Sandra
Bisnode Kredit

Hur fick jag reda på att jag inte har kreditvärdighet? När jag skulle uppgradera mitt bankkort till ett Allkort hos Handelsbanken och de började prata om att dra in mitt bankkort pga detta.
... nu lyckades jag avstyra indragningen av mitt bankkort. Kan ju även bero på att jag har en hel del sparat av min vinst i samma bank som tjänstemannen enkelt kunde kontrollera. Noll i kreditvärdighet innebär dock att många andra normala serviceavtal inte går att nyteckna som gick tidigare trots låg men ändock en scoring.

UC har ännu inte gjort om sitt scoringsystem men lär nog stämma i bäcken.
Loggat
Ester
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 98


« Svara #5 skrivet: April 22, 2017, 07:39:03 »

Tack snälla för ditt svar.
Jag hade misslyckat utmätningsförsök oktober 2015. Dom kanske har gjort ett utmätningsförsök igen nyligen men inte hunnit få papper hem från kfm?
Men om man redan har ett bankkort så drar dom väl inte in den om man inte tänker byta?
Samma med huslån mm?
Dom kan väl inte bara såga upp huslån bara för jag har scoring 0?
Alla betalningar så som huslån, bredband mm är ju välskött.
Låter nog nojig men jag blir nojig.  Wink
Loggat
NisseHolt
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #6 skrivet: April 22, 2017, 10:27:55 »

Har du redan beviljade lån så sker ingenting med dessa men om du vill höja kreditgränser så blir du antagligen nekad banken/företaget använder Bisnode för sin upplysning. I mitt fall ville jag som sagt byta upp mig för att få bonus på alla inköp men utan kredit med ett Allkort.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: