Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Beslut idag.  (läst 6490 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Marko
Newbie
*

Antal inlägg: 41

« Svara #15 skrivet: September 13, 2019, 11:18:31 »

Hej på Er.

Det har nu gått 3 år med min skuldsanering.

Men jag har fått lite problem. Jag skall påbörja betala till ARS Enterprise AB , det var snabbsmskredit och ägaren var nån Adam Smith . Men jag har svårt att komma i kontakt med dem, har till och med skrivit brev utan något svar.  Jag kontaktade KFM och berättade för dem. Jag har inga inbetalnings uppgifter. Vad ska man göra typ?

Hälsningar
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1462

« Svara #16 skrivet: September 13, 2019, 11:42:35 »

Hej på Er.

Det har nu gått 3 år med min skuldsanering.

Men jag har fått lite problem. Jag skall påbörja betala till ARS Enterprise AB , det var snabbsmskredit och ägaren var nån Adam Smith . Men jag har svårt att komma i kontakt med dem, har till och med skrivit brev utan något svar.  Jag kontaktade KFM och berättade för dem. Jag har inga inbetalnings uppgifter. Vad ska man göra typ?

Hälsningar

Jag har ett liknande problem, och när jag ställde frågan till KFM fick jag följande svar:

"Om du inte får någon uppgift vart du ska betala pengarna, så bör du spara pengarna som ska till denna borgenär ifall de hör av sig sedan."

Det som jag har gjort är att jag skapade ett extra konto i min internätbank, och namngav det med borgenärens namn. Härefter för jag rätt summa in på detta konto varje månad, så om någon sedan skall komma och påstå jag inte betalad, kan jag betala direkt, och även framvisa till KFM att jag betalat till detta konto varje månad.
Om ingen hört av sig när skuldsaneringen tar slut, så har jag en liten fin summa på detta konto, som kan använda till att fira skuldsaneringen är slut.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
Marko
Newbie
*

« Svara #17 skrivet: September 13, 2019, 13:39:09 »

Bra Ivkej tack för svaret!

Fick exakt samma svar från KFM. Det jag är lite orolig över är att de kan försöka avbryta saneringen, förlänga den  eller kräva mer pengar eftersom pengarna inte betalats i tid och tiden gick.  Kommer så klart lägga undan pengarna för det är allvarligt . Jag kommer inte mer försöka kontakta dem, dom får själva höra av sig väl, gör dom det? . Pengarna kommer ligga där och vänta. Första inbetalning skulle ske i augusti men uteblev , tycker det är märkligt att dom inte hör av sig och letar sina pengar..ser dom inte att inbetalningen kom aldrig?  Jag sparar och betalar se

Hälsningar
Marko
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1462

« Svara #18 skrivet: September 13, 2019, 13:56:12 »

Söla lan de alltid, men eftersom du kan påvisa att du har kommunicerad med KFM om du inte fick kontakt, och att du kan betala omedelbart genom sparade pengar om de tar kontakt, då kommer KFM aldrig ge dem någon medhåll.
Loggat

Numera med skuldsanering, efter ett noggrant arbete med ansökan.
Marko
Newbie
*

« Svara #19 skrivet: September 13, 2019, 14:07:04 »

Då fortsätter vi resan.

Hälsningar och lycka till!

Marko
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: