Såg en väns utredningsrapport och hen ville att jag skulle fråga lite här.
Utredningen var avslutad för att gäldenären saknar kända utmätningsbara tillgångar för täckande av skulden.
Resultat: G saknar känd inkomst
Försök till G kontakt utan resultat.
Av utredningen framkommer inget som tyder på att det kan finnas utmätningsbara tillgångar i bostaden.
De har även kollat konton, bilregister, skatteregister.
Personen fick då inkomst från försäkringskassan. (Hen är nu student) och jobbar lite vid sidan av + att hen har barnbidrag, bostadsbidrag, underhållsbidrag mm. Varför har de inte kollat upp försäkringskassan tro? Och har de inga möjligheter att kolla upp var hen jobbar? Det är ju inom kommunen så det borde väl inte vara svårt när skattedeklarationen för förra året dyker upp eller?
Men stora gåtan är?
Står det inte alltid "gäller till x-datum". Vad jag luskat på nätet så tror jag att de ska gälla minst sex månader men ändå kunde nya (de som hen har skulder till) begära nya utredningar även om de sex månaderna inte gått eller? Hen ville inte heller att jag skulle ringa och fråga handläggaren så jag kunde inte ge hen något svar alls. Och forumet har vi läst från pärm till pärm. Kvalificerade gissningar om när kf kommer göra en ny utredning?