Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: ang skuldsanering  (läst 15090 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fattig11
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« skrivet: December 08, 2015, 18:11:05 »

hej om man har blivit beviljad skuldsanering och efter det vinner 100 tusen kr på en trisslott som man fått i julklapp och köper en bil för dom pengarna är det då något som borgenärena kollar upp eller ser eller vad händer då ?
Loggat
FattigeRiddaren
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #1 skrivet: December 29, 2015, 16:53:23 »

Borgenärerna kollar knappast upp vad du äger, misstänker jag, däremot håller ju kfm koll i registren och på ditt bankkonto. Jag skulle skrivit bilen på nån annan under tiden.
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #2 skrivet: December 29, 2015, 18:29:00 »

Borgenärerna kollar knappast upp vad du äger, misstänker jag, däremot håller ju kfm koll i registren och på ditt bankkonto. Jag skulle skrivit bilen på nån annan under tiden.

När du har skuldsanering har KFM inget med dig att göra, så de håller ingen koll alls, det är borgenärernas egen uppgift att göra det, och i så fall begära en omprövning hos KFM.
KFM gör inget, om inte någon begär omprövning, eller någon ny skuld anmälas till KFM, då gör de en vanlig undersökning och eventuell utmätning.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: