Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ackordförhandling...  (läst 3200 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
superme2011
Newbie
*

Antal inlägg: 16

« skrivet: Mars 05, 2015, 22:35:25 »

Hej alla!
Jag behöver verkligen hjälp här!! Hoppas på att någon vänlig själ kan ge mig tips och råd.
Jag har skulder som just nu ligger hos kronofogden på drygt 600 000 skulle jag tro. Det har ökat jättemycket i ränta på bara några år. Många dumma dyra lån med skyhöga räntor. Bla massa hemska smslån. Jag har haft löneutmätning nu i drygt 2 år, men skulderna har fasen inte minskat ett skit...  Cry
De drar 9930 kr av min lön varje månad om det går. Annars så mycket de kan. Jag orkar inte leva så här längre, extra tungt att skulderna inte minskar nåt fast de drar så mycket av lönen. Jag kan aldrig göra någonting, eller tex köpa kläder till mig eller min son. Eller gå till frissan...Det är bara att glömma. Och JA, jag vet jag har bara mig själv att skylla. Nu skulle jag vilja veta precis ALLT om ackordförhandling.

*Hur går man till väga?
*Vad säger man till inkassobolagen? Kan man kontakta dem via E-post? Kan inte skriva brev för det skulle bli för dyrt att skicka vanliga brev eftersom det är så himla många olika det handlar om...
*Hur mycket ska/kan man säga att man är villig att betala?
*Om man får igenom en deal, när brukar då inkassobolagen vilja ha pengarna?
*Vilka skulder börjar man med att försöka få bort? Smslånen?
*Ska man ta och förhandla med 1 lån i taget? Eller måste man ta alla samtidigt?
Hur tänker man med räntor?

Jag har sökt skuldsanering en gång men fick avslag.
Jag vill inte ha några negativa kommentarer, bara pepp och goda råd! Jag har mått jättedåligt nu under lång tid över den här skiten och vill inget hellre än att försöka lösa mina ekonomiska problem...
Tack på förhand!!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: