Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Extrem risk för ohälsa och dödlighet bland människor med skuldsanering  (läst 6520 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Oktober 15, 2014, 15:33:38 »

Extrem risk för ohälsa och dödlighet bland människor med skuldsanering - ny forskning

http://www.dagensjuridik.se/2014/10/extrem-risk-ohalsa-och-dodlighet-bland-manniskor-med-skuldsanering-ny-forskning

Kanske dags att Regeringen börjar att omgående göra lagändringar som exempelvis absolut preskription på fordringar efter 15 år ... samt se över de inkassobolag som dagligen lurar medborgare och gör EJ skuldsatta till gäldenärer.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #1 skrivet: Oktober 15, 2014, 15:42:14 »

För de som inte gjort det ännu - LÄS KOMMENTARERNA! där en röd tråd är att "de får fan i mej skylla sig själva". Det är därför det är så viktigt att lyfta fram allt fusk och slarv hos Kronofogden och Inkassobolagen samt Datainspektionen för allmänheten. Tyvärr får vi inget mediautrymme för detta, där bilden av skuldsatta är och förblir att det rör sig till 99.9 % av samma typ av människor som vi ser i TV-programmet Lyxfällan ...

Så hjälp till att skapa nya bloggar om fusket och slarvet, skriv här på forumet samt skicka gärna ett blogginlägg om något du råkat ut heller något som du anser vara viktigt att dela med dig av - så publicerar vi det på IC:s blogg.

Det enda som inte fungerar är att tysta titta på medans Svensk Inkasso med anhang kör vidare som vanligt ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
gren
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #2 skrivet: Oktober 16, 2014, 15:25:37 »

Det är inte bara människor som inte klara av att sköta sin ekonomi som hamnar i skuld. Det kan även vara dödsfall i familjen där ena parten som har lägst lön blir lämnad i sorg och chock och långtidssjukskriven för detta trauma att se sin partner avlida mitt framför fötterna på en i utlandet. Försök att dra ner på huslån, bilar och andra lån när inkomsten sjunker med 25000 till 30000 kronor i månaden och att villan inte går att sälja pga att den ligger på fel ort. Dessutom att det inte finns några försäkringar som kan hjälpa till. Kan ni aroganta tala om för mig hur ni skulle göra i detta dilemma??!!

detta skrev jag i dagens juridik idag.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #3 skrivet: Oktober 16, 2014, 16:29:42 »

Det är inte bara människor som inte klara av att sköta sin ekonomi som hamnar i skuld. Det kan även vara dödsfall i familjen där ena parten som har lägst lön blir lämnad i sorg och chock och långtidssjukskriven för detta trauma att se sin partner avlida mitt framför fötterna på en i utlandet. Försök att dra ner på huslån, bilar och andra lån när inkomsten sjunker med 25000 till 30000 kronor i månaden och att villan inte går att sälja pga att den ligger på fel ort. Dessutom att det inte finns några försäkringar som kan hjälpa till. Kan ni aroganta tala om för mig hur ni skulle göra i detta dilemma??!!

detta skrev jag i dagens juridik idag.

Bra Gren! det behövs fler "röster" som dig för att vi skuldsatta skall ha en möjlighet att höras igenom det stora bruset från Svensk Inkasso med anhang ...
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: