Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Motorcykeln hämtades av kronofogden - stod på fel ställe  (läst 5044 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
pellegj
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 304


« skrivet: Augusti 02, 2014, 12:16:04 »

Så är då KFM igång igen. Det är bara synd att det inte sker på närmre håll så man kunde hänga med lite bättre, för i det här fallet låter det verkligen som de trampat i klaveret riktigt ordentligt, även om artikeln som vanligt önskar mycket att ge i info.

Citat
Hässleholm. En man i Hässleholm har gjort en JO-anmälan mot Kronofogden. Mannen skriver att han hade parkerat sin motorcykel hemma hos sin mamma.
http://www.kristianstadsbladet.se/hassleholm/article2211098/Motorcykeln-hamtades-av-kronofogden----stod-pa-fel-stalle.html
I det här fallet vill jag påstå att de bryter mot lagen oavsett vem MC'n står skriven på.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #1 skrivet: Augusti 02, 2014, 14:36:14 »

Det som är värst är att den tjänsteman som utfört åtgärden inte får någon straff.
Personen gömmer sig bakom sin titel, och kan göra precis som han vill, för det drabbar inte honom.
Önskar att varje tjänsteman inom KFM och andra myndigheter blev personligt ansvarige för deras agerande på jobbet, så att när de gör ett övertramp kan fällas för det i domstol, och få ett skadestånd mot dem, på samma vis som läkare och hantverkare med behörighet kan fällas med personligt ansvar.
Åter låtar lagen och samhället KFM få agera som de vill, med det resultat att man förlorar förtroendet för dem.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: