Ett typiskt "standardsvar"....
Denna typ av svar är hur dumma som helst! Det svarar ju ingenting på det ärende man hade, nämligen att man hävdar att fordran skall anses vara preskriberad!
En preskriptionsinvändning innebär inte att man ifrågasätter den dom eller utslag som fastställer domen, utan vad som hänt
efter dom/utslag meddelats!
Har inkassobolaget/fordringsägaren gjort något giltigt preskriptionsavbrott under presk.tiden t.ex.
Men, inkassobolagen arbetar inte i onödan, utan såna här nånsens-svar verkar vara i andan "går det så går det".
Det du ska göra är nu att ifrågasätta för dem vad kopia på utslaget hade med Din preskriptionsinvändning att göra, med tanke på att utslaget meddelades 890529, dvs snart 25 år sedan!
Hävda t.ex. att du därefter inte kan erinra dig att du sett till några preskriptionsavbrytande åtgärder. Det är då upp till dom att plocka fram detta.
Skriv gärna här vad du får för svar från dem på denna begäran så ska vi försöka hjälpa dig så gott det går!

Har idag fått svar av Intrum Justitia ang presk.................
Så här står det:
Angående din invändning om preskriptionHej!
Vi anser inte att detta ärende är preskriberat.
Från det datum vi registrerade ärendet och fram till idag har vi sänt skriftliga påminnelser om skulden till dig med jämna mellan rum till den adress där du är folkbokförd.
Breven har inte kommit i retur till oss och måste alltså anses ha nått framtill rätt adress.
Varje gång du tagit emot ett brev från oss har prekriptionstiden avbrutits och flyttas framåt i tiden.
Ärendet är således inte presk, du är välkommen att höra av dig om du vill göra upp avbet m oss.
Slut citat.
INTE ett papper på vad som skett med allt från 890529 har jag fått.
VEM VILL HJÄLPA MIG BRÅKA?
Det jag vill veta är när i hela friden IJ har tagit över skulden från Lindoff, då det i Lindorffs pul/rex står att:Åtagandet för ***
preskiberas 200708**!