Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hitta gamla arv  (läst 2172 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eugenia
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 114


« skrivet: November 17, 2013, 11:39:15 »

År 2000 så fick jag ett brev från en advokat som sa att min gammelfaster dött och att jag hade min mors del, några tusenlappar att hämta ut.

Min mormor dog 2004 och hennes gode man hörde av sej via brev och talade om att min bror sa sej vilja ha min del då det ändå inte var så mycket över. Jag sa såklart: NEJ! och skrev inte under nått alls.

Sen hände det mycket obehagliga saker i mitt liv och jag hade inte ens tid med sånt här.
(utomlands, min man fick cancer, långa resor till sjukhus dagvårdsavdelning och jobb och förlust av hans inkomst i land utan försäkringskassa och jag körde 30 mil per dag och jobbade heltid och skötte hans medicinering nattetid-jag var en zombie)

Idag så utan inkomst så undrar jag vad hände med dessa pengar?
Jag ringde för nått år sen skattemyndigheten och dom sa at jag måste kunna min mormors och min gammelfasters fullständiga personnummer vilket jag inte kan.

Vart tusan tar såna här pengar vägen när det klart är mina genom testamente men ingen betalar ut dom till mej fast dom vet var jag är?Huh? Har skatteverket gett bort dom rakt av till arvsfonden fast dom vet var jag är?Huh?

Loggat
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #1 skrivet: November 18, 2013, 23:35:18 »

Begär ut kopior på bouppteckningen även vem som var god man för din mamma. Skicka ett mejl samt ring till kommunen så är ni graderad mot eventualiteter.
Loggat
Eugenia
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 114


« Svara #2 skrivet: November 19, 2013, 11:56:12 »

Var får man ut bouppteckningar? Jag vet inte ens vem som gjort dom.
Loggat
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #3 skrivet: November 19, 2013, 12:36:54 »

Tingsrätten men enligt deras hemsida så verkar dom inte handha dessa utan försök med skatteverket.
Loggat
Rahlpen
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 381



« Svara #4 skrivet: November 19, 2013, 19:34:16 »

Hej,
Om du inte kommer ihåg personnr på dina föräldrar, så begär ut ett PuL utdrag från skattemyndigheten. Då får du alla uppgifter du behöver. Kom på det nu.... Grin, Jag begärde ut det själv för några månader sen och fick väldigt mycket fakta. Och det kan du nytta av i dina andra mål.
Lycka till
//Rahlpen
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: